اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معروف‌ترین کالای عصر حاضر «اطلاع‌رسانی» است/ اعتمادسازی و انعکاس واقعیت‌ها مهمترین وظیفه رسانه‌ها

امام جمعه پاوه گفت: کار رسانه باید اعتماد‌سازی، انعکاس مشکلات و نقد‌سازنده باشد و علیه دین و فرهنگ نهادینه شده مردم موضع‌گیری منفی نکند.

معروف‌ترین کالای عصر حاضر «اطلاع‌رسانی» است/ اعتمادسازی و انعکاس واقعیت‌ها مهمترین وظیفه رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اورامانات، با اشاره به نقش راهبردی رسانه‌ها امروز در آگاهی‌بخشی و انتقال اطلاعات، اظهار داشت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و نیز فرهنگ‌سوزی نقشی مهم ایفا می‌کنند.

وی کالای مهم جهان امروز را اطلاعات و انتقال اطلاعات دانست و گفت: کار رسانه باید اعتماد‌سازی و انعکاس مشکلات و نقد‌سازنده باشد و علیه دین و فرهنگ نهادینه شده مردم موضع‌گیری منفی نکند.

امام جمعه پاوه از رسانه‌ها خواست به افراد جامعه توهین نکنند و در مدح و ذم افراد میانه‌روی پیشه کنند وافزود: رسانه‌ها باید بستری برای تقویت همگرایی قومی و مذهبی را فراهم کرده از ایجاد تفرقه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: کار پیامبران (ع) خبر دادن به مردم بوده است و همه فعالیت پیامبران برای اجرا کردن امر و فریضه والای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

قادری اضافه کرد: امروزه رسانه‌های غربی دلیلی شده‌اند بر افزایش فقر و فلاکت مردم ایران، چرا که با انتشار شایعه‌های بی‌اساس و اخبار وارونه موجبات تشتت اقتصادی را فراهم کرده‌اند.

وی متذکر شد: ما باید در مقابل دشمنان اسلام هوشیارانه عمل کنیم، ثمره دخالت‌های کشورهای غربی در خاورمیانه اختلافات قومی و مذهبی، جنگ اقتصادی، مهاجرت، سخت شدن معیشت، بیکاری‌های گسترده در این منطقه است.

قادری اظهار داشت: خبرنگاران با فعالیت خود دلیلی هستند بر رشد و توسعه و امنیت و سلامت، اگر خبرنگاران نمی‌‌بودند و آگاهی‌بخشی هم نبود امروز مردمان همچنان در تاریکی بی‌خبری بودند.

وی تصریح کرد: صدها شبکه ضدانقلاب و بیگانه در حال تنفرپراکنی، تهییج به خشونت و خشونت‌گرایی مردمان کشورمان هستند این رسانه‌ها در چهل سال گذشته ثابت کرده‌اند که دوستان ما نیستند.

قادری، خطبا را در جهان اسلام خبرنگاران و خبر دهنده‌های صادق دانست و گفت: منبرهای مساجد در بیش از ۱۵ قرن رسانه مذهبی و ملی مسلمانان بوده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول