اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

30 پروژه دولتی در کردستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

رییس سازمان مدیریت و ربرنامه ریزی کردستان گفت: 43 پروژه در سطح استان برای سرمایه گذاری شناسایی شده که کار مطالعاتی واگذاری 30 پروژه از این تعداد انجام و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

30 پروژه دولتی در کردستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی زاده در جلسه واگذاری دو پروژه ورزشی بخش دولتی استان به بخش خصوصی که با حضور استاندار کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در قوانین بودجه یک لایحه ویژه دولت برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تصویب شده است.

وی تصریح کرد: شرایط واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی روز به روز تسهیل می شود دولت موظف کرده که پروژه های نیمه تمام را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی فراهم سازد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به وضعیت دستگاه های استان در بحث واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، عنوان کرد: اداره کل وروزش و جوانان استان کردستان موفق دستگاه در واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوص  است و انگیزه خوبی در این دستگاه برای واگذاری پروژه های نیمه تمام وجود دارد.

نصراللهی زاده تصریح کرد: دولت با تمام توان مصمم است که زمینه واگذاری پروژه هایی که برای بخش خصوصی سودده و شرایط مناسب دارند را فراهم سازد.

 بخش غیردولتی باید به حداکثر سود مشروع و قانونی برسد

وی با بیان اینکه معتقدیم بخش غیردولتی باید به حداکثر سود مشروع و قانونی برسد، گفت: در واگذاری پروژه های نیمه تمام دنبال سخت گیری نیستیم و امیدواریم با واگذاری این پروژه ها و اجرای آن توسط بخش خصوصی زمینه بهرمندی مردم از این ظرفیت ها که در حال حاضر بلااستفاده مانده فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه  علاوه بر اینکه شرایط مناسب و تسهیل گری لازم در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش دولتی مورد تاکید است در بودجه سال 98 و در بودجه سال 99 هم اجازه داریم یک بخش کمک بلاعوض به سرمایه گذار داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه در مورد پروژه پیست اسکی بیجار هم گفت: پروژه پیست اسکی بیجار یکی از پروژه هایی است که تاریخ تلخی دارد و سال های سال است با وجود هزینه هایی که در آن انجام گرفته بلاتکلیف مانده است.

پروژه پیست اسکی بیجار یکی از پروژه هایی است که تاریخ تلخی دارد و سال های سال است با وجود هزینه هایی که در آن انجام گرفته بلاتکلیف مانده است

 

نصراللهی زاده اذعان کرد: سرمایه گذار این پروژه برای سرمایه گذاری در چندین پروژه دیگر هم اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم بتوانیم حرکت های خوبی با توجه به رغبتی که در سرمایه گذار وجود دارد انجام دهیم.

وی در مورد پروژه چمن مصنوعی استقلال سنندج هم گفت: این جزو پروژه هایی است که با هویت سنندج گره خورده است و سال های سال است به خاطر گیر گرفت های قانونی و برخی مشکلات دیگر بلاتکلیف مانده است.

آمادگی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی وجود دارد

وی  گفت: این آمادگی برای واگذاری پروژه های دیگر در استان وجود دارد، ولی برای ما اهلیت سرمایه گذار بسیار مهم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: رقم سرمایه گذاری پیست اسکی بیجار  8 میلیارد و 900 میلیون تومان و چمن مصنوعی استقلال سنندج هم 2 میلیارد تومان است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرا و بهره برداری از این پروژه ها باشیم.

 43 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در کردستان شناسایی شده است

نصراللهی زاده خاطرنشان کرد: 43 پروژه در سطح استان برای سرمایه گذاری شناسایی شده که کار مطالعاتی واگذاری 30 پروژه از این تعداد انجام و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین پروژه بخش دولتی در قالب ماده 27 قانون در شهرستان های مختلف واگذار شده است، گفت: فرایند این واگذاریها بسیار شفاف و واضح و در فضای رقابتی صورت گرفته است و دولت در این فرایند حدود 30 پروژه دیگر را هم در حوزه های مختلف گردشگری، ورزشی و ... برای ارائه به بخش خصوصی در استان کردستان مطالعه کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در پایان تصریح کرد: دولت در واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی در پی کسب سود و درآمد نیست و هدف ما از واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی پیش بینی حداکثر سود مشروع و قانونی برای بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای بیکاران و خدمات دهی مطلوب به مردم است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول