اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه یونان: از ترکیه میخواهیم کشتی‌های خود را از شرق مدیترانه خارج کند

در ادامه تنش بین یونان و ترکیه، وزیر خارجه یونان گفت که از حق حاکمیت و حقوق این کشور در شرق مدیترانه دفاع خواهد کرد.

وزیر خارجه یونان: از ترکیه میخواهیم کشتی‌های خود را از شرق مدیترانه خارج کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه یونان عصر سه شنبه مجددا به ترکیه هشدار داد تا کشتی‌های تحقیقاتی خود را از منطقه مورد مناقشه خارج کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان در سخنانی که از شبکه‌ یونانی «ERT TV» پخش شد از ترکیه خواست تا کشتی‌های خود را از فلات قاره یونان خارج کند.

دندیاس گفت: «یونان از حق حاکمیت و حقوق خود دفاع خواهد کرد. ما از ترکیه می‌خواهیم که فوراً فلات قاره یونان را ترک کند.»

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه از تداوم فعالیت‌های اکتشافی کشتی‌های  این کشور در شرق دریای مدیترانه و در منطقه مورد مناقشه با یونان خبر داد.

 

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای آذربایجانی خود در نشستی خبری گفت، ترکیه قرار است مجوز حفاری در غرب فلات قاره خود واقع در شرق مدیترانه را صادر کند. رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در ادامه گفت که دولت ترکیه حسن نیت خود را به منظور کاستن از تنش‌ها در این منطقه پرتنش و توجه به خواسته‌های آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نشان داد اما یونان مواضع نامتناسبی اتخاذ کرده است.

چاووش اغلو با اشاره به انجام تحقیقات لرزه‌نگاری در منطقه از سوی کشتی‌های ترکیه‌ای گفت: «ما از حقوق ترکیه و  ترک‌های قبرس  در شرق مدیترانه دفاع کرده و هیچ امتیازی نخواهیم داد.»

روابط ترکیه و یونان در دهه‌های گذشته به دلیل ادعای هرکدام درباره حقوق دریانوردی در دریای اژه مرتب دچار تنش بوده است. یونان و ترکیه بارها همدیگر را به نقض مرزهای هوایی و زمینی خود متهم کرده‌اند. چندی قبل نیز نیروهای مسلح یونان مدعی نقض گستره حریم هوایی خود از سوی جنگنده های ترکیه و در چند نوبت رویارویی هوایی با آنها شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول