اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید سفیر ایران بر رفع مشکلات ایرانیان دارای کارت اقامت گرجستان برای بازگشت به این کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در دیدار با وزیر کشور گرجستان خواستار رفع مشکلات اتباع ایرانی دارای کارت اقامت گرجستان که به دنبال شیوع ویروس کرونا امکان بازگشت به این کشور را نداشته‌اند، شد.

تأکید سفیر ایران بر رفع مشکلات ایرانیان دارای کارت اقامت گرجستان برای بازگشت به این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید جواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با «وختانگ گوملائوری» وزیر کشور گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین چشم انداز همکاری‌های دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر ضرورت همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده برای امضای یادداشت تفاهم همکاری به منظور مبارزه با مواد مخدر، خواستار تسریع روند نهایی سازی سند همکاری مذکور شد. 

سفیر کشورمان همچنین با تمجید از اقدامات موفقیت آمیز گرجستان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، به تلاش‌های گرجستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف پس از پاندمی بیش از پیش توسعه یابد. 

قوام شهیدی همچنین با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حضور دانشجویان در دانشگاه، خواستار هماهنگی وزارت کشور با وزارت علوم گرجستان جهت رفع مشکل اجازه ورود دانشجویان ایرانی به این کشور و امکان حضور در محل تحصیل شد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم پاندمی کرونا و لزوم برنامه ریزی به منظور زندگی در شرایط پاندمی، توجه به رفع مشکلات اتباع ایرانی دارای کارت اقامت گرجستان که به دنبال شروع همه گیری کرونا امکان بازگشت به گرجستان را نداشته‌اند را خواستار شد.

 وختانگ گوملائوری وزیر کشور گرجستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حق حاکمیت گرجستان، ایران را کشوری مقتدر با تاریخ و فرهنگ ریشه دار و دوست دیرینه گرجستان خواند و بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی ضمن تشریح شرایط داخلی گرجستان در آستانه انتخابات پارلمانی و آثار شیوع همه گیری کرونا بر روابط گرجستان با سایر کشورها، ابراز امیدواری کرد به زودی و با خروج از شرایط خاص ایجاد شده ناشی از پاندمی امکان عادی شدن ادامه روند همکاری‌های رو به توسعه گذشته بین دو کشور فراهم شود.

 وزیر کشور گرجستان همچنین با اشاره به مشکلات بازگشت دانشجویان به گرجستان، بر ضرورت حل این مشکل تاکید و آمادگی خود را  جهت حل این مشکل با همکاری وزارت علوم ،دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مسئول اعلام کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت ممکن دعوت همتای خود را برای سفر به ایران اجابت کند.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پیش از این با ارسال یادداشت رسمی‌ به وزارت امور خارجه و وزارت آموزش گرجستان خواستار حل مشکلات پیش آمده برای دانشجویان ایرانی در این کشور در پی شیوع کرونا شده بود.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول