اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانشگاه کردستان به دنبال ترویج گفتمان دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرین است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: سعی داریم گفتمان دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرین را میان اساتید و دانشجویان ترویج دهیم که در کنار مباحث علمی، نیم نگاهی به تجاری‌سازی علم هم داشته باشیم تا فارغ‌التحصیلان کارآفرین شوند.

دانشگاه کردستان به دنبال ترویج گفتمان دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمت صادقی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مسئولین استان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت ورودی دانشگاه‌ها را میزان اشتغال‌پذیری خروجی‌های دانشگاهی تضمین می‌کند.

وی با اشاره به توسعه کارآفرینی مبتنی بر دانش افزود: سعی داریم گفتمان دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرین را میان اساتید و دانشجویان ترویج دهیم که در کنار مباحث علمی، نیم نگاهی به تجاری‌سازی علم هم داشته باشیم  تا بر اساس آن فارغ‌التحصیلان کارآفرین شوند.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: این دانشگاه در اخذ گرندهای بین‌المللی جزو سه دانشگاه برتر کشور است و در خصوص تبادل دانشجو ظرفیت خوبی دارد.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه کردستان، دانشگاهی بین‌المللی است، ادامه داد: حدود پنج درصد دانشجویان این مرکز خارجی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان در حال حاصر ۱۲ هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، افزود: با توجه به پتانسیل این مرکز علمی ما به دنبال تبادل خوبی برای فناوران هستیم و معتقدیم که پژوهش‌ها را به سمتی سوق دهیم که دورنمای آن منجر به کارآفرینی، اشتغالزایی و خلاقیت شود.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: نیازمند تخصیص اعتباری برای ایجاد مراکز رشد و ایجاد مجتمع نوآوری برای این گفتمان و تجاری سازی دانش در جوار دانشگاه هستیم.

صادقی خاطرنشان کرد: در رتبه بندی تایمز دانشگاه کردستان نسبت به استان‌های همجوار پیشتاز است که نشاندهنده ظرفیت بالای علمی این مرکز است.
 
 تحصیل ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه آزاداسلامی واحد سنندج 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ادامه این جلسه با اشاره به تحصیل ۱۱ هزار دانشجو در  این مرکز علمی اظهار کرد: ۴۸۰ نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه فعالیت دارند که ۶۰ درصد آنان استاد یار بالا هستند.
جهانشیر امینی با بیان اینکه پژوهشکده گیاهان دارویی و دامپروری در این دانشگاه فعال است، افزود: در حال حاضر پنج هزار اصله نهال درخت سماق، گردو، انگور سیاه و زرشک را با دیدگاه شرکت‌های دانش بنیان و درآمدزایی کشت کرده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد ۶ شرکت دانش بنیان معتبر در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای  بهره‌برداری از محصولات این شرکت‌ها نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.

استقرار ۱۰ شرکت در مرکز رشد فناوری سلامت 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه این جلسه عنوان کرد: در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه ۱۰ شرکت مستقر است و برای فناوران تاکنون ۴۳۴ میلیون تومان تسهیلات جذب شده است.

فرزین رضاعی خاطرنشان کرد: مدرسه تابستانی نانو پارسال توسط  انشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی و پژوهشی نسبت به استان‌های همجوار فقیر است، افزود: این دانشگاه نیازمند کمک ویژه و حمایت شما جهت تخصیص اعتبار برای ایجاد مرکز رشد جهت رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول