اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از خبرگزاری فارس/ ارتقای فرهنگ با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه هیئت همراهی متشکل از معاونین و مشاوران خود به‌منظور بزرگداشت مقام خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در شیراز بازدید کرد.

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از خبرگزاری فارس/ ارتقای فرهنگ با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی

سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس؛ شیراز | مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه هیئت همراهی متشکل از معاونین و مشاوران خود به‌منظور بزرگداشت مقام خبرنگار از دفتر  استانی خبرگزاری فارس در شیراز بازدید کرد.

صابر سهرابی در این دیدار در جمع اصحاب خبرگزاری فارس از بیان بدون پرده مسائل در این نشست توسط مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس ابراز خرسندی کرد و از رسانه‌ها  خواست تا انتقادات را با شیب ملایم مطرح کرده تا باعث سوءاستفاده و حربه علیه نظام اسلامی نشود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم اطلاع‌رسانی بخصوص در این ایام مبارزه با کرونا قرار دارند، افزود: سختی کار خبرنگاران به‌ویژه در این روزها بر همگان ثابت‌شده است، هرچند رسالت اصلی خبرنگاران در خط مقدم حوادث بودن است، اما باید قدردان و سپاسگزار حوزه رسانه باشیم چراکه خبرنگاران با جان خود بازی می‌کنند تا بتوانند مسائل را به‌درستی به اطلاع مردم برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مدیران دستگاه‌های اجرایی هم توصیه ‌کرد از مشاوره رسانه‌ها غافل نشوند.


سهرابی با یادآوری پیش رو بودن هفته دولت، گفت: انتظار داریم که همه رسانه‌های مکتوب و برخط با توجه به شرایط خاص کشور، در این هفته امیدآفرینی کنند و برای استحکام نظام اسلامی، باید در کنار هم مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

وی از اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر هم خبر داد که در هفته دولت اطلاع‌رسانی می‌شود.

 این رشد، نشان‌دهنده افزایش شاخص‌های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رشد خوب در حوزه موسسات قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشگاه‌های هنری، نمایش‌های تولیدشده، افزایش سالن‌های اجرا، نگارخانه‌های فعال، نمایشگاه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، تعداد سالن‌های فعال سینما، صندلی‌های فعال افزوده‌شده به سینماها، کتاب و افزایش سرانه مطالعه، افزایش تعداد ناشران فعال، چاپخانه‌ها و روزنامه‌ها خبر داد و گفت: این رشد، نشان‌دهنده افزایش شاخص‌های فرهنگی است که برای یک شهر یا استان در نظر گرفته می‌شود.

نقشه راه فرهنگی هر استان بر اساس فرهنگ و جغرافیایی بومی منطقه مشخص می‌شود

سهرابی با اشاره به نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد تا نقشه راه فرهنگی هر استان بر اساس فرهنگ و جغرافیایی بومی منطقه مشخص شود، اظهار داشت: با اجرایی شدن این سند بالادستی، دستگاه‌های متولی از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری دور شده و به اتحاد عملی خواهند رسید و در استان فارس این جدیت وجود دارد و امید می‌رود تا پایان سال این کار به نتیجه برسد.

وی گفت: با توجه به این اسناد بالادستی، نقشه راه تامین خواهد شد و اگر این اتفاق به شکل بگیرد، برنامه‌ریزی‌های خوبی برای درخت تنومند فرهنگ و هنر فارس جهت دست یافتن به اهداف بلندمدت نظام خواهیم داشت.

بعد از تدوین این برش سند بالادستی، هیچ دستگاهی نمی‌تواند از آن عبور کند 

سهرابی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بعد از تدوین این برش سند بالادستی، هیچ دستگاهی نمی‌تواند از آن عبور کند و این همان هدفی است که رسانه‌ها به دنبال آن هستند که فرهنگ عمومی ما با این سند بالادستی قطعاً ارتقاء خواهد یافت.

ابراهیم کمالی، مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس نیز در این دیدار با اظهار عملکرد و فعالیت‌‌های خبرگزاری فارس استان فارس و نوع نگرش خبرگزاری طی دوران جدید مدیریتی این خبرگزاری در مواجهه با مسائل شهری و استانی پرداخت.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول