اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتح: دبیر کل اتحادیه عرب مقابل امارات ساکت نماند یا استعفا کند

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین سکوت در برابر سازشگری امارات با رژیم صهیونیستی را نشانه شراکت در این جرم دانست و تاکید کرد که دبیر کل اتحادیه عرب اگر با امارات برخورد نکند باید استعفا دهد.

فتح: دبیر کل اتحادیه عرب مقابل امارات ساکت نماند یا استعفا کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که توافق رژیم صهیونیستی و امارات چیزی بیش‌تر از عادی سازی است و تعلیق الحاق کرانه باختری چند ماه پیش در نتیجه موضع محکم رهبری فلسطین صورت گرفت.

این مقام فتح در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه سفر هیئت مصری به فلسطین قبل از سازش امارات و اسرائیل مقرر شده بود، گفت: «طرف فلسطینی با هیئت مصری درباره مسئله بالون‌های آتش‌زا و شانه خالی کردن اسرائیل از تعهدات خود گفت‌وگو کرد».

الاحمد با بیان اینکه سازش امارات و رژیم صهیونیستی در چارچوب معامله قرن انجام شده است، گفت: «معامله قرن از یک کشور خیالی صحبت می کند که در واقع امر موجودیتی ندارد و هیچ کشوری بدون قدس وجود نخواهد داشت».

او همچنین تاکید کرد: «توافق رژیم صهیونیستی و امارات بیش‌تر از عادی سازی است. این خیانت و ضربه به فلسطین و امت عربی و اسلامی است».

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: «شیوه صهیونیست‌ها این است که تلاش می‌کنند واقعیتی را ایجاد کنند سپس آن را به حقیقت مبدل می‌کنند».

الاحمد با بیان اینکه هنوز ساختار نهایی توافق امارات، اسرائیل و آمریکا روشن نیست، گفت: «در این توافق یک جمله از الحاق یا کشور فلسطینی نیامده است و در واقع  تعلیق الحاق کرانه باختری چند ماه قبل از این توافق و در نتیجه موضع محکم رهبری فلسطین ایجاد شد».

این مقام جنبش فتح با اشاره به اینکه درگیری با رژیم اشغالگر به طور روزانه در همه شهرهای کرانه باختری ادامه دارد، گفت:« مقاومت ادامه دارد، عادی سازی با همه اشکال آن مردود است. ما از امت عربی و اسلامی در مقابله با رویای صهیونیست‌ها دفاع خواهیم کرد».

الاحمد گفت: «هر کسی که در برابر کار امارات سکوت کند شریک جرم آن محسوب می‌شود. ما از احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب می‌خواهیم به تصمیم‌های اجلاس سران عرب متعهد باشد یا [اینکه اگر ساکت می‌ماند] استعفا دهد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول