اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

کلاس‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر ترکیبی از برنامه‌های حضوری و غیرحضوری است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی تدوین شده است اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس‌های دانشگاه، ترکیبی از برنامه‌های حضوری و غیرحضوری باشد.

کلاس‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر ترکیبی از برنامه‌های حضوری و غیرحضوری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه‌ها با هماهنگی و همفکری یکدیگر و وزارت علوم به سرعت توانستند برنامه های خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند. 

وی افزود: دانشگاه‌ها در ترم گذشته و باتوجه به شیوع بیماری کرونا نمره  قبولی را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این دوران تمامی فعالیت‌های دانشگاه پیگیری و دنبال شد و در حوزه پژوهش و قراردادهای صنعتی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیز دانشگاه فعال بود.

معتمدی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی نیز در دانشگاه برنامه‌های خوبی اجرا شد که برای اجرای این برنامه‌ها از فضای مجازی استفاده شد تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه به حیات خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از فضای مجازی همواره یک ضعف در دانشگاه به شمار می‌رفت که با شیوع بیماری کرونا از این فضا بیش از گذشته استفاده شد.

معتمدی عنوان کرد: دانشگاه‌های کشور نیز باید بیش از گذشته به دنبال استفاده از فضای مجازی در حوزه‌های علمی و آموزشی باشند درواقع دانشگاه‌ها باید از فضای مجازی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنند. سخنرانی‌هایی که در یک سالن بوده درحال حاضر می‌توانند از طریق فضای مجازی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ترم آینده دانشجویان می‌توانند برنامه‌های سخنرانی و مناظره را در فضای مجازی برگزار کنند و دانشگاه نیز از این نوع برنامه‌ها حمایت می‌‌کند.

معتمدی خاطرنشان کرد: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی تدوین شده است اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس‌های دانشگاه ترکیبی از برنامه‌های حضوری و غیرحضوری باشد.

وی عنوان کرد: درعین حال که زیرساخت‌های مجازی دانشگاه را تقویت می‌کنیم اما سعی داریم از امکانات فیزیکی دانشگاه نیز استفاده کنیم تا دانشجویان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه حاضر شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول