اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار درباره طرح آمریکا برای آزادسازی داعشی‌ها در سوریه و انتقال به عراق

رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» عراق از تهدیدات آمریکا درباره آزادسازی تروریست‌های داعش در سوریه و انتقال آن‌ها به عراق در صورت درخواست بغداد برای خروج نظامیان آمریکایی، خبر داد.

هشدار درباره طرح آمریکا برای آزادسازی داعشی‌ها در سوریه و انتقال به عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی بدر گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق متعهد شده است که در سفر به واشنگتن، موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را بررسی کند.

الکعبی درباره تهدیدات آمریکا مبنی بر آزادسازی تروریست‌ها در سوریه و انتقال آن‌ها به عراق در صورت درخواست بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی، هشدار داد.

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، الکعبی تصریح کرد که ائتلاف الفتح از الکاظمی درخواست کرده تا در سفر به واشنگتن موضوع اخراج نظامیان آمریکا از عراق را بررسی کند و او نیز در نشستی با این ائتلاف متعهد شد که طرح اخراج نظامیان آمریکا از عراق را اجرایی کند.

رئیس فراکسیون پارلمانی بدر همچنین گفت که پارلمان و گروه‌های سیاسی به اخراج نظامیان آمریکایی از عراق اصرار دارند حال آنکه آمریکا به ابقای نظامیانش در عراق و استفاده از ثروت آن علاقه‌مند است اما عراق به این نیروها نیازی ندارد.

وی در ادامه از تهدیدات آمریکا برای آزادسازی تروریست‌های داعش در سوریه و انتقال آن‌ها به عراق در صورت درخواست بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی خبر داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که دیروز بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کرده بود، بامداد امروز (چهارشنبه - ۱۹ آگوست) وارد آمریکا شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که ملت عراق و اغلب فراکسیون‌های سیاسی بر ضرورت پایان دادن به هرگونه حضور نظامی بیگانگان در خاک کشورشان تاکید می‌کنند و این موضوع به یکی از مسائل مهم سیاست خارجی عراق به منظور تحقق اصل حاکمیت کامل، تبدیل شده است.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول