اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست ترامپ برای برگزاری حداقل یک مناظره اضافی رد شد

کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا درخواست ستاد دونالد ترامپ برای برگزاری یک مناظره علاوه بر سه مناظره از قبل برنامه‌ریزی شده بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

درخواست ترامپ برای برگزاری حداقل یک مناظره اضافی رد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درخواست وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا از کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی برای برگزاری یک مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن علاوه بر سه مناظره از قبل پذیرفته شده بین ستادهای انتخاباتی آنها رد شد.

بنا بر گزارش «پولیتیکو»، کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا (سی‌پی‌دی) درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به منظور برگزاری یک مناظره انتخاباتی خارج از برنامه مقرر برای برگزاری سه مناظره بین ترامپ و جو بایدن را رد کرد.

این کمیسیون در نامه به «رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ و شهردار اسبق نیویورک، درخواست برای دخالت این کمیسیون به منظور صحبت بین ستادهای انتخاباتی ترامپ و بایدن به منظور رایزنی جهت افزودن تعداد بیشتری از مناظره‌ها بین آنها را رد و اعلام کرد، این دو ستاد باید بین خودشان این موضوع را حل و فصل کنند.

رد این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا رسما تاریخ و مکان برگزاری مناظره‌ها بین ترامپ و بایدن که مورد توافق دو ستاد هم قرار گرفته بود را اعلام کرد.

کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا که یک شرکت غیرانتفاعی است، در سال ۱۹۸۷ با حمایت احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات تشکیل شد. کار کمیسیون حمایت مالی از مناظره‌های انتخاباتی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری و معاون‌ ریاست‌جمهوری است و از سال ۱۹۸۸ تمام مناظره‌ها را برگزار کرده‌ است.

پیش از این اعلام شد ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «کلیولند»، ۷ اکتبر (۱۶ مهر) مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در «سالت لیک سیتی»، ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «میامی» و ۲۲ اکتبر (۱ آبان) آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «نشویل» برگزار خواهد شد.

جولیانی وکیل شخصی ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته به این کمیسیون نامه ارسال کرد و خواستار ایفای نقش آن به منظور صحبت بین ستادهای انتخاباتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای برگزاری حداقل یک مناظره بیشتر از سه مناظره قبلی بین ترامپ و بایدن شد.

به گفته وکیل رئیس‌جمهور آمریکا، باید حداقل یک مناظره قبل از اولین مناظره مقرر بین ترامپ و بایدن و پیش از اغاز رای گیری غیر حضوری برای انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود.

بنا بر گزارش «پولیتیکو»، به رغم درخواست این رسانه از جولیانی برای اظهارنظر درباره رد درخواستش از کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی، وکیل شخصی ترامپ از هرگونه اظهارنظر درباره این موضوع امتناع کرد.

«تی‌جی دوکلو» سخنگوی جو بایدن اعلام کرد که ستاد نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این موافقت خود را با برگزاری سه مناظره اعلام کرده بود.

وی افزود: «ما ما همانند تک تک نامزدهای (انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) طی دهه‌های متمادی، پیشنهاد کمیسیون برای برگزاری مناظره‌ها و به میزبانی این کمیسیون را پذیرفتیم. چهار رئیس‌جمهور قبلی که برای انتخاب مجددشان تلاش می‌کردند، تعداد مناظره‌های مد نظر کمیسیون را برای انتخابات کافی می‌دانستند و اگر دونالد ترامپ فکر می‌کند که او به چیز متفاوتی نیاز دارد، این خودش بیشتر نشاندهنده ریاست جمهوری شکست خورده او است و ربطی به جدول مربوط به مناظره‌ها ندارد».

رد درخواست وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برگزاری حداقل یک مناظره بیشتر از سه مناظره مقرر بین ترامپ و بایدن در شرایطی صورت گرفته که نظرسنجی‌ها در این کشور از ادامه پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات بر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه حکایت دارد.

ناکامی ترامپ در نظرسنجی‌‌های انتخاباتی موضوع مسبوق به سابقه است و او در کارزار ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم در نظرسنجی‌ها از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها عقب بود اما در نهایت در انتخابات پیروز شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول