اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

غنی‌سازی اوقات فراغت 400 دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 400 دانش‌آموز با نیاز ویژه استان در بستر فضای مجازی شاد خبر داد.

غنی‌سازی اوقات فراغت 400 دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: فعالیت16 پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود 400 دانش‌آموز با نیازهای ویژه از 15 تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد، تصریح کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی شرکت کردند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش‌آموزان برداریم.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

وی مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌ها‌ی این پایگاه‌ها است.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اضافه کرد: با تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها می‌توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول