اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمیته امداد ساوه 4 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت کرد

مدیر کمیته امداد ساوه با اشاره به خسارت شیوع کرونا به برخی کسب و کارها گفت: در مجموع 4 میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا توسط این نهاد مقدس و با مساعدت بنیاد مستضعفین پرداخت شد.

کمیته امداد ساوه 4 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، عباس محمدی هزاوه صبح امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان ساوه در حال حاضر 4 هزار و 115 خانوار تحت حمایت این نهاد مقدس هستند که جمعیتی در حدود 7 هزار و 414 نفری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان خانوار 4.7 درصد جمعیت کل شهرستان را شامل می‌شوند، اضافه کرد: از بین مددجویان زیر پوشش 2هزار و 702 خانوار زن سرپرست خانوار هستند که 65 درصد مددجویان این نهاد مقدس را تشکیل می‌دهند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه به افزایش تعداد مددجویان زیر پوشش به واسطه وضعیت فعلی اقتصادی و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: 2هزار و 134 سالمند معیشت بگیر، 90 خانوار زندانی، 230 یتیم و 381 فرزند محسنین از دیگر مددجویان تحت حمایت هستند. 

محمدی هزاوه از حمایت 860 دانش آموز و 84 دانشجو توسط کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر هر یتیم در ساوه 9 نفر و هر فرزند محسنین 5 نفر حامی دارند که میانگین پرداختی توسط این نیکوکاران به ایتام 340 هزار تومان و فرزندان محسنین 100 هزار تومان است.

وی به وجود بیش از 22 هزار صندوق صدقات در نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری از محل واریز کمک مردم به صندوق صدقات 6 میلیارد ریال، از محل زکات 23 میلیارد ریال و از محل کمک اکرام 6 میلیارد ریال جذب شده است.

مدیر کمیته امداد ساوه همچنین میانگین پرداخت صدقه به ازای هر فرد ساوجی را 4 هزار و 500 ریال در ماه اعلام کرد.

محمدی هزاوه در بخش دیگری از سخنانش فراهم سازی فرصت اشتغال را از مهم‌ترین برنامه‌های امداد در راستای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: برای تحقق این امر 171 میلیارد ریال بودجه از محل منابع بانکی و 15 میلیارد ریال از منابع امداد برای ایجاد اشتغال درنظر گرفته شده است.

وی با تقدیر از بانک‌هایی که در بحث اعطای وام قرض‌الحسنه به مددجویان جهت ایجاد اشتغال همکاری داشته‌اند تصریح کرد: سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال در استان رتبه برتر را کسب کردیم و در چند مقطع نیز در کشور به این مهم دست یافته بودیم.

مدیر کمیته امداد ساوه به وجود 17 مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری که بعنوان کمیته امداد در محلات هدف فعالیت می‌کنند به دور از بروکراسی اداری و در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازمندان ارائه خدمت می‌کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تعداد مراکز نیکوکاری تا پایان سال افزایش یابند افزود: این مراکز به سمت تخصصی شدن در حرکت هستند و قراراست این مراکز را در بحث های تخصصی مثل مسکن، درمان، آموزش و ... تقسیم بندی کنیم.

وی همچنین اشاره‌ای به طرح ایران همدل کرد و گفت: رزمایش ایران همدل در 3 دوره اجرا می‌شود که نخستین آن از عید قربان تا غدیر بوده که در این مرحله در ساوه 127 راس گوسفند قربانی شد و بیش از 420 سبد کالا نیز بین مددجویان توزیع شد.

مدیر کمیته امداد ساوه گفت: در مرحله دوم این رزمایش قرار است 30 هزار پرس غذای گرم و 4 هزار و 122 بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شود و مرحله سوم نیز در پایان ماه صفر اجرایی خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به خسارت شیوع کرونا به برخی کسب و کارها گفت: در این مدت و در مجموع 4 میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا توسط این نهاد مقدس و با مساعدت بنیاد مستضعفین پرداخت شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول