اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مکتب امام حسین (ع) بر پایه اندیشه و ایمان استوار شده است/ شور و شعور حسینی در محرم امسال جاریست

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امسال عزاداران حسینی در سایه‌سار شور و شعور مکتب امام حسین (ع) با درک شرایط ویژه شیوع ویروس منحوس کرونا، اشکال جدیدی برای گسترش این معرفت عظیم فراهم ساخته‌اند.

مکتب امام حسین (ع) بر پایه اندیشه و ایمان استوار شده است/ شور و شعور حسینی در محرم امسال جاریست

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: پای‌بندی مجدانه از سوی هیأت‌های عزادارای حسینی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا نشانگر شور و شعور حسینی جاری در این مراسمات و هیأت‌ها است و این راهی است که امام حسین (ع) از ملت خود برای مواجه شدن با امور زمانه خویش خواسته‌اند.

وی تصریح کرد: جوانان مکتب امام حسین (ع) همه سختی‌های کار در شرایط کنونی را به جان خریده‌اند و با تدارکات مناسب رعایت فاصله اجتماعی در محیط‌های باز، نهایت دقت را در حفظ سلامت مردم در این گونه مراسمات دارند و از سوی دیگر امسال فضای مجازی نیز به کمک دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری آمده است و میزان بهره‌مندی مردم از این برنامه‌ها نیز بالاست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص، تصریح کرد: دو روز تاسوعا و عاشورا نیز در راه است که برای هر مسلمانی به خصوص هر شیعه‌ای، عزای اشرف مخلوقات عالم است و بدون شک تجمعات متعددی در سراسر استان در این زمینه شکل خواهد گرفت و از مردم عزیز استان‌مان می‌خواهیم که با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت همه‌جانبه مسائل بهداشتی و در نهایت دقت بخصوص در حفظ سلامتی کودکان و سالخوردگان در این زمینه عمل کنند.

حجت‌الاسلام میرزایی درباره اقدام شایسته تبدیل نذرهای غذایی به تأمین بسته‌های معیشتی و تهیه ماسک و تأمین ادوات و لوازم ازدواج برای جوانان در این شرایط اقتصادی، گفت: این همان شعور برآمده از مکتب حسینی است که در وجود انسان‌های هر زمانه و متناسب با شرایط روز بروز می‌یابد و جلوه‌گر ایمان به راه خدا و عشق به اهل‌بیت (علیهاالسلام) است.

وی تصریح کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب آگاهی، اندیشه و بیدارگری است و امروز شمرها و یزیدهای زمانه در منطقه پیرامونی کشورمان دست به هر جنایتی بر علیه مسلمانان و دست به هر خباثتی در نشان دادن نوکری خود به کفار و دشمنان خدا می‌زنند ولی سنت الهی بر این قرار گرفته که حق بر باطل پیروز شود و دیر و یا زود، دست درازکنندگان به سوی صهیونیست‌ها تاوان سختی از این وادادگی خویش خواهند دید و اولین قربانی دسیسه‌های شوم آمریکایی‌ها برای منطقه، خود آنها خواهند بود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول