اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مطالبات کارگران کنتورسازی به‌زودی پرداخت می‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری صورت گرفته، رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده تا مبلغ 15 میلیاردتومان مالیات شرکت کنتورسازی ایران از خزانه بازگشت داده شود تا مطالبات کارگران این شرکت طی یکی دو روز آینده پرداخت گردد.

مطالبات کارگران کنتورسازی به‌زودی پرداخت می‌شود

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیرامون نتایج جلسۀ ویژۀ کارگران کنتورسازی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار قزوین و نمایندگان مجلس عنوان کرد: ما پیش از این هم با کارگران این شرکت جلسات اختصاصی داشتیم و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفته بودیم و به دنبال یک راه‌حل مناسب برای حل مشکلات هم بودیم و به کارگران قول دادیم که مشکل آن‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهایی که خود بنده به آن رسیده بودم، امکان حضور سرمایه‌گذاران و نهادهایی بود که می‌توانستند به احیای دوباره کارخانه کمک کنند، تا زمانی که شرایط قانونی ایجاد شد، بتوانیم سریعاً در مسیر احیای شرکت گام برداریم و در همین باره هم جلسه‌ای با دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هماهنگ شده است.

محمدبیگی با اشاره به اجتماع روز گذشتۀ کارگران کنتورسازی در جریان بازدید نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از استان قزوین عنوان کرد: اتفاقی که روز گذشته افتاد این بود که این کارگران جلوی جناب آقای نوبخت را در سفر به استان قزوین گرفتند و از ایشان خواستند به مشکلات چندین و چندساله کارگران این شرکت پایان بدهد.

وی افزود: کارگران گزارش کاملی از مشکلات خودشان ارائه دادند و من هم به‌عنوان نماینده مردم آنجا وارد شدم و از آقای نوبخت خواستم در پایان سفر وقتی را برای یافتن راه حلی جهت حل مشکل مطالبات کارگران به آن‌ها اختصاص بدهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در همین سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرصت اختصاصی در اختیار نمایندگان کارگران کنتورسازی گذاشته شد تا در یک جلسه که هم آقای نوبخت، هم آقای استاندار و هم بنده حضور داشتم مباحث مطرح شود تا به یک تصمیم فوری جهت حل مشکل مطالبات برسیم.

نماینده قزوین با اشاره به اینکه از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستیم تا جهت حل مشکل مطالبات مبلغی را تخصیص بدهند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این شرکت در بخش خصوصی فعالیت داشت، راهکار آقای نوبخت این بود که 15 میلیاردتومان از مالیات این شرکت از خزانه کشور برگشت داده شده و به تصفیه مطالبات کارگران اختصاص پیدا کند.

محمدبیگی عنوان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در تماس با رئیس سازمان مالیاتی کشور از وی خواست تا نهایتاً طی دوسه روز این مبلغ 15 میلیاردتومان از خزانه به حساب دادگستری بازگشت داده شود و البته تصریح شد که در پرداخت مطالبات، دین ممتازه با کارگران باشد، یعنی اول باید دین کارگران پرداخت شود و بعد دیون دیگر شرکت پرداخت گردد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت در حدود شصت یا هفتاد میلیارد تومان به بانک پاسارگاد بدهکار است، عنوان کرد: برای رسیدگی و پیگیری تعیین وضعیت شرکت چهار گزینه پیشنهاد شده است، یکی بحث ابطال واگذاری به بخش خصوصی و خلع ید از مالک آن است، بحث دیگر امکان تغییر مالکیت سهام این شرکت است که البته بانک پاسارگاد اعلام آمادگی کرده که بابت 57 درصد سهام مالک که به صورت ضمانت وام دریافت کرده است، حاضر است بیاید به‌صورت سرمایه گذار خودش در شرکت حضور پیدا کند و یا آن را در بورس واگذار کند.

محمدبیگی ادامه داد: یک راه دیگر هم این است که از سرمایه‌گذاران دیگری دعوت شود که بیایند شرکت را راه اندازی کنند.

این نمایندۀ مجلس افزود: ما انتظار داریم آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم قوه قضائیه هم کمک کنند و ضمن ورود در این زمینه، از طریق اختیاراتی که دارند به تعیین تکلیف وضعیت شرکت کمک کنند، چرا که ورود ایشان می‌تواند حل مشکل و باز کردن گره مالکیت شرکت را سرعت ببخشد.

محمدبیگی در پایان گفت: من فکر می‌کنم با محصول ویژه‌ای که این شرکت دارد و یک مقدار تغییراتی که باید در بحث تحقیق و توسعه شرکت(R&D) داده شود، این شرکت همچنان بتواند برند خودش را حفظ کرده و دوباره بازار خود را پس بگیرد، لذا ما باید به این شرکت کمک کنیم که دوباره سرپا شود، برند خود را احیا کند و بازارش را رونق بدهد و همه قبول دارند که این شرکت یک برند بین المللی و معتبر بوده و نباید اجازه بدهیم از بین برود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت کنتورسازی ایران، یکی از واحدهای تولیدی برتر و فعال کشور بود که محصولات آن به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا صادر می‌شد، اما پس از واگذاری نامناسب به بخش خصوصی از حدود یک دهه قبل به مرور دچار مشکل شد و پس از تخلفات مدیران آن در بورس و حبس مالک این شرکت، مطالبات کارگران به تعویق افتاد و در نهایت شرکت نیز تقریباً تعطیل شد و کارگران با انبوهی از طلب‌های حقوق و مزایا، از کار بیکار شدند. مطالبات کارگران این شرکت و احیای کنتورسازی ایران یکی از مهم‌ترین موضوعات صنعتی و کارگری استان قزوین است. اما با وجود وعده‌های متعدد مسؤولان اجرایی به‌ویژه در یک‌سال گذشته، تنها بخش کوچکی از طلب کارگران پرداخت شده و هیچ اقدام عملی هم در زمینۀ خلع ید مالک یا احیای شرکت صورت نگرفته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول