اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهبودیافتگان کرونا در مازندران 345 واحد پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: پویش نذر خون در ماه‌های محرم و صفر امسال در مازندران راه‌اندازی شده است که اهداکنندگان می‌توانند از ابتدای محرم تا پایان صفر در پایگاه‌های انتقال خون استان حضور یابند.

بهبودیافتگان کرونا در مازندران 345 واحد پلاسما اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شیوع کرونا و همزمانی با ایام محرم، پویشی به نام نذر خون و پلاسما همزمان با سراسر کشور در مازندران به راه افتاده است که در این زمینه ذوالفقار تقوی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پویش نذر خون  در ماه‌های محرم و صفر  امسال در مازندران راه‌اندازی شده است که اهداکنندگان می‌توانند از ابتدای محرم تا پایان صفر در پایگاه‌های انتقال خون استان حضور یابند.

وی افزود: طی این مدت پایگاه‌های انتقال خون استان مازندران آماده دریافت خون اهدایی داوطلبان و اهداکنندگان بوده که تاکید ما به اهداکنندگان مشارکت بیشتر در این زمینه است.

مدیرکل انتقال خون مازندران در ارتباط با فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان طی این ایام، اضافه کرد: مرکز انتقال خون ساری از ابتدای محرم تا شب عاشورا  در سه شیفت کاری از ساعت 7:30 صبح تا 22 شب فعال است.

این مسؤول بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در  شهرهای آمل و بابل در روز های تاسوعا و عاشورا ، تنکابن، چالوس، نور ، رامسر، جویبار و  بهشهر فقط تاسوعا  و پایگاه قائم‌شهر  در روز عاشورا  از صبح تا ظهر  آماده پذیرش عزاداران حسینی برای اهدای خون است.

تقوی تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بحث قرنطینه خانگی با کاهش حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران مواجه شدیم که باتوجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فراورده‌های خونی، لازم است مردم استان در بحث نذر خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 وی با اعلام اینکه وجود 4 هزارو 500 بیمار خاص ازجمله تالاسمی، هموفیلی،سرطانی و دیالیزی در مازندران مازندران را به استان پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور تبدیل کرد، گفت: برای جلوگیری از تجمع و اتلاف وقت اهداکنندگان می‌توانند در سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی به آدرس  www.nobatdehi.ibto.ir  مراجعه  و ثبت نام کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بهبودیافتگان کووید 19 به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان در طرح جمع‌آوری و ذخیره پلاسما با هدف تامین نیازهای درمانی پیش‌بینی شده مراکز درمانی شرکت کنند و پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران اهدا کنند.

تقوی اضافه کرد: در این طرح اهداکنندگان با سن 18-60 سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند به مرکز انتقال خون شهرستان بابل مراجعه کنند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و دارا بودن شرایط در عمل خداپسندانه اهدای پلاسما شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در مازندران آغاز شد، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون 345 مورد پلاسما درمانی در استان داشتیم که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول