اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دولت‌ها باید با مردم صادق باشند

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید با مردم صادق باشند، گفت: دولت صادق اعتماد مردم را جلب می‌کند و این از بایسته‌های دولت اسلامی است؛ دولت اسلامی دولت فریب و دروغ نیست.

دولت‌ها باید با مردم صادق باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت دو رادمرد و پرورش یافته مکتب حسینی، شهیدان باهنر و رجایی و هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی است برای تأمل بیشتر، هر دولت کارهایی را انجام می‌دهد که باید گفت اما کارهای روی زمین مانده را هم باید به مردم گفت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در خصوص صداقت دولت‌ها خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید با مردم صادق باشند چراکه صداقت اعتمادسازی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: دولت صادق اعتماد مردم را جلب می‌کند و این از بایسته‌های دولت اسلامی است، دولت اسلامی دولت فریب و دروغ نیست؛ اعتماد که حاکم شود ثبات در کشور ایجاد می‌شود.

نکونام با بیان اینکه نباید با نیازهای ضروری مردم و افکار عمومی بازی شود، افزود: اگر مواجهه با مردم بر اساس واقعیت‌ها باشد پایگاه مردمی شکل خواهد گرفت.

خطیب نمازجمعه شهرکرد اضافه کرد: مردم باید ببینند که جیبشان همراه با جیب دولت پر می‌شود، اگر ببنند قدرت خریدشان روزبه روز کم می‌شود حتما بی‌اعتماد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح‌های هفته دولت خیلی خوب است اما زندگی روزمره مردم باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: کمترین حق این مردم آن است که قدرت تامین مایحتاج خود را داشته باشند.

نکونام اظهار داشت: مجلس و قوه قضاییه هم باید کمک کنند تا دولت به وظایف خود عمل کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: دولت اگر نتواند سلامت و هماهنگی درون دستگاهی را در زیرمجموعه خود حاکم کند نتیجه‌اش همین نابسامانی‌های اقتصادی است.

سال آخر دولت، سال جبران کاستی‌هاست

وی در ادامه با بیان اینکه در استان هم باید شاهد تحرک بیشتری باشیم و برخی اولویت‌ها مورد توجه قرار بگیرد، توضیح داد: واحدهای تولیدی، راه‌هایی که استان را از حاشیه و بن‌بست خارج می‌کند، راه آهن، طرح‌های آبی و به ویژه پروژه بن بروجن باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

نکونام همچنین به وضعیت گردنه چری و عسل‌کشان اشاره کرد و افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد مستضعفان در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند پس باید از این ظرفیت بهره برد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه سال آخر دولت‌ها سال جبران کاستی‌هاست، گفت: 46 طرحی که تفاهم‌نامه آن توسط استاندار و محمدباقر نوبخت امضا شد اگر روی کاغذ نماند گام بلندی در جهت رشد و توسعه استان است.

انقلاب اسلامی ادامه راه حسین(ع) است

وی در بخش دیگری از سخنان خود عاشورای حسینی را جهت زندگی شیعیان عنوان کرد و اظهار داشت: از عاشورا و از دهه محرم باید برای تمام عمر درس بگیریم.

نکونام تصریح کرد: اگر با آمریکا و دوستانش کنار نمی‌آییم به این دلیل است که امام حسینی هستیم و آنان شمر زمانند.

امام جمعه شهرکرد انقلاب اسلامی را ادامه راه حسین(ع) دانست و افزود: تا پایان پای مکتب اباعبدالله(ع) می‌ایستیم.

ضرورت افزایش جمعیت شیعیان و محبان اهل بیت(ع)

وی در پایان با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت گفت: باید به اضافه کردن جمعیت محبان اهل‌بیت(ع) و اقتدار مکتبی بها داده شود تا مبادا جمعیت شیعه در اقلیت قرار بگیرد.

نکونام تشریح کرد: امروز برخی مذاهب و ادیان سیاست و برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگرانه‌ای دارند تا کسب اقتدار کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مبادا به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی از فرزندآوری جلوگیری و یا سقط جنین کنید.

وی این کار را دخالت در امر پروردگار دانست و گفت: خداوند آسمان‌ها و زمین را بسیج کرده است تا به مخلوقات روزی برسانند.

نکونام با اشاره به پیر شدن جمعیت کشور در آینده نزدیک هشدار داد: اگر قدرت جوانی، نشاط و پویایی در جامعه نباشد توانمندی کشور کم و چه بسا زیرسلطه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول