اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نتایج امیدوارکننده سلول درمانی بیماران کرونایی

معاون وزیر بهداشت گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

نتایج امیدوارکننده سلول درمانی بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهم ترین کنگره سالانه پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید مثل و سلول‌ های بنیادی برگزار شد.

رضا ملک ‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم، اظهارداشت: سلول ‌های بنیادی یک روش درمانی برای برخی بیماری‌ هایی است که نمی توان آنها را به روش معمول معالجه کرد و خوشبختانه پیشرفت‌ های قابل توجهی را به دست آورده ایم.

وی افزود: همچنین در کنار این روش، روش ژن ‌درمانی هم وجود دارد که موثرتر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره همکاری این وزارتخانه با رویان برای سلول درمانی بیماران کرونایی گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: هزینه های سلول ‌درمانی بالا است و هنوز این مرحله از تحقیقات را شروع نکرده ایم.

ملک ‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کرونا بر نا باروری، گفت: اطلاعات کافی درباره این که کرونا باعث ناباروری می ‌شود وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول