اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی معنوی» در سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی معنوی» می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای معیشتی ایتام و محسنین، ابعاد مختلف زندگی آنها را نیز شامل شود.

اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی معنوی» در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری عصر امروز در جلسه تشکیل دبیرخانه طرح اکرام ایتام، با ذکر اینکه حمایت از ایتام و محسنین امر جدیدی در مباحث حمایتی کشور محسوب نمی‌شود و خوشبختانه استان سمنان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های سرآمد در این مقوله است، گفت: انتخاب شعار محوری هر کارمند یک حامی معنوی با ارائه برنامه‌های اجرایی از سوی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به‌عنوان یک فرهنگ ارزشمند و متعالی در جامعه مطرح شود و بخشی از دغدغه خاطر این عزیزان و خانواده‌های آنان را برطرف سازد.

منصوری تصریح کرد: اجرای این طرح، علاوه بر تأمین نیازهای معیشتی ایتام و محسنین به‌عنوان یک پشتوانه و حمایت معنوی از این عزیزان محسوب شده و می‌تواند ابعاد مختلفی از زندگی این عزیزان همچون هدایت و حمایت تحصیلی، ورزشی و ... را نیز شامل شود.

او ساماندهی مؤسسات خیریه و خانواده‌های نیازمند و نیز کمک‌های مردمی را از جمله ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به موازات اجرای این طرح، نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی مراکز خیریه و نیز خیران استان اقدام و این مقوله را سامان‌بخشی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان توجیه معاونان پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی را در اجرای این طرح بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: تعامل دوسویه میان حامیان از یک‌سو و ایتام و محسنین از سوی دیگر می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت این طرح و تحقق اهداف آن ایفا کند.

منصوری، انتخاب استانداری سمنان به‌عنوان دبیرخانه مرکزی اجرای این طرح را به دلیل نقش جریان‌ساز استانداری در تصمیم‌سازی‌های اداری و اجرایی استان عنوان کرد و گفت: تعیین سازوکارهای اجرای صحیح طرح و همچنین نوع انجام مکاتبات با کارکنان دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است تا این طرح با ادبیاتی جدید و ابلاغی متفاوت به انجام رسد.

او با اشاره به پیشنهاد طرح شتابا از سوی استاندار سمنان و انجام مراحل نهایی تصویب آن از سوی دولت گفت: ارائه راهکارهای جدید حمایت از ایتام همچون طرح شتابا و نیز تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرای این طرح از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح ارزشمند قرار گرفته و لازم است تا این‌گونه طرح‌های حمایتی در خصوص تمام ایتام و محسنین در تمامی دستگاه‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی نیز به انجام رسد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول