اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دانشگاه‌های کوثر، اسفراین و شیروان آمایش می‌شوند

استاندار خراسان شمالی در نشست با وزیر علوم گفت: استان برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی همکاری لازم را با وزارت تحقیقات، علوم و فناوری دارد و در این طرح دانشگاه‌های کوثر، اسفراین و شیروان آمایش می‌شوند.

دانشگاه‌های کوثر، اسفراین و شیروان آمایش می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشست با معاون وزیر علوم، نبود مقطع دکترا در استان را موجب خروج نیروی انسانی توانمند دانست و اظهار کرد: از وزارت علوم خواستار نگاه ویژه‌ای به خراسان شمالی جهت دایر کردن مقطع دکترای رشته‌های موردنیاز استان هستیم.

وی با اعلام همکاری استان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی، افزود: دغدغه‌های مسئولان و نمایندگان استان در خصوص دانشگاه کوثر، اسفراین و شیروان باید در نشستی تخصصی در تهران بررسی تا درروند همکاری جهت اجرای طرح مشکلی وجود نداشته باشد.

استاندار خراسان شمالی هدف از اجرای طرح آمایش آموزش عالی در استان را تقویت دانشگاه کوثر و دانشگاه‌های شهرستان‌ها توصیف کرد و افزود: قرار است شیروان قطب دانشگاه کشاورزی و اسفراین مجتمع رشته‌های فنی استان شود و دانشگاه جامع مکاتبات اداری را با وزارتخانه پیگیری کند.

شجاعی با تأکید به ایجاد حلقه اتصال بین رشته‌های دانشگاهی و نیاز استان، مطرح کرد: در بخش کشاورزی مازاد دانش‌آموخته نداریم اما چون نیرو را به خوبی به‌کار نمی‌گیریم و زنجیره‌های تولید به هم متصل نیستند مازاد می‌بینیم.

وی بابیان اینکه استان برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی همکاری لازم را با وزارت تحقیقات، علوم و فناوری دارد اما در گام نخست باید دغدغه‌های استان برطرف شود، گفت: موازی و بدون توجه به نیاز رشته‌های دانشگاهی در استان تعریف کردیم و اکنون دانش‌آموخته بیکار داریم که باید به دنبال ساماندهی آموزش عالی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول