اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بانک ملی شهر منتظران تعطیل شد/مردم سردرگم و معترض

رییس شورای شهر منتظران گفت: طبق اعلام مدیرکل شعب بانکی استان بانک شهر منتظران بطور رسمی تعطیل شده و دیگر بازگشایی نخواهد شد اما طبق گفته فرماندار دزفول و معاون استاندار این بانک پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا باید بازگشایی می‌شد.

بانک ملی شهر منتظران تعطیل شد/مردم سردرگم و معترض

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول،حدود ۱۰ روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی بانک ملی شهر منتظران به‌عنوان تنها شعبه بانکی این شهر منتشر گردید که پس از پیگیری مسؤولین شهرستان و استان اعلام شد این بانک تعطیل نخواهد شد و پس از تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

امروز پس از گذشت پنج روز کاری از تعطیلات هفته گذشته مطلع شدیم که بانک ملی شهر منتظران به صورت رسمی تعطیل شده است.

فریدون غلامی رییس شورای شهر منتظران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: پس از پیگیری‌های فراوان جهت جلوگیری از تعطیلی بانک ملی منتظران که تنها شعبه بانکی منطقه است متأسفانه در روز پنجشنبه ۶ شهریور ماه این بانک رسماً تعطیل گردید.

وی افزود: دلیل تعطیلی این بانک عدم سودآوری کافی و وارد کردن ضرر و زیان بود که طبق تحقیقات انجام‌شده این ادعا کاملاً رد می‌شود.

رییس شورای شهر منتظران گفت: طبق پیگیری‌های فرماندار شهرستان و معاون سیاسی استاندار اعلام شد که با انتقال حساب‌های مشتریان سایر شعب بانک ملی دزفول از تعطیلی بانک منتظران جلوگیری شده و پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا روند عادی فعالیت خود را طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از گذشت حدود یک هفته از زمان معین شده بازگشایی بانک همچنان با درب بسته آن مواجه هستیم همچنین کارمندان این بانک نیز در دیگر شعب مشغول بکار شده‌اند و طبق اعلام مدیرکل شعب بانکی استان این بانک بصورت غیرعلنی اما بطور رسمی تعطیل شده و دیگر بازگشایی نخواهد شد.

فریدون غلامی تصریح کرد: طی همین چند روز مردم شهر منتظران در امور بانکی خود دچار سردرگمی شدند و نسبت به این موضوع بسیار معترض هستند چراکه حتی عابربانک آن که تراکنش بالایی داشت تعطیل شده است.

یکی از شهروندان شهر منتظران نیز در خصوص مشکلات به‌وجودآمده در پی تعطیلی بانک ملی شعبه منتظران اظهار کرد: این بانک قریب به ۳۰ سال است که در این منطقه فعالیت دارد و حدود یک سال است که منتظران به شهر تبدیل شده و مردم انتظار توسعه و پیشرفت دارند و غیرمنطقی است که پس از گذشت ۳۰ سال و افزایش جمعیت بانک به زیان‌دهی برسد.

وی ادامه داد: مردم منطقه در امور بانکی نیز همچنان سنتی برخورد می‌کنند که ازاین‌رو آمار مراجعه حضوری به بانک در شهر منتظران بالا است.

او افزود: مسافتی که باید برای مراجعه به نزدیک‌ترین بانک طی شود یکی دیگر از معضلات تعطیل شدن بانک شهر منتظر است همچنین در زمانی که کرونا و شیوع پیدا کرده مراجعه شهروندان شهر منتظران به دیگر شعبات باعث افزایش تراکم جمعیت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق آیین‌نامه ایجاد یا تعطیل شعبه، باجه و یا دفتر نمایندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور مؤسسه اعتباری مکلف است برای جابجایی و تعطیلی شعب، باجه‌ها و یـا دفـاتر نماینـدگی خـود از طریق روشهای مختلف اطلاع‌رسانی که حداقل آن‌ها شـامل درج اطلاعیـه در محـل شـعبه، باجـه یـا دفتـر نمایندگی، پایگاه اطلاع‌رسانی، روزنامه کثیرالانتشار و یا محلی، مراتب را حداقل دو ماه قبـل از اقـدام به اطلاع عموم برساند که طبق اعلام مسؤولین محلی شهر منتظران اقدامات تعطیلی بانک این منطقه در خفا و بدون اطلاع‌رسانی انجام شده است.

شهر منتظران از شهرهای توابع شهرستان دزفول است که قریب به چهار هزار نفر جمعیت دارد و در سال 98 تبدیل به شهر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول