اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مداحان آرمان‌های شهدا را بازگو کنند

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی بر لزوم حرکت مداحان انقلابی در راستای زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا تأکید کرد.

مداحان آرمان‌های شهدا را بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل ربیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس و نقش مداحان در این دوران گفت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه‌ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین (ع) روحیه شهادت‌طلبی را در بین رزمنده‌ها تقویت می‌کردند.

وی گفت: جبهه‌های دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان از هر قشر و شغل و حتی مذهبی بود.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: هرکس به‌واسطه کاری که می‌توانست انجام دهد به عشق شهادت راهی کربلای جبهه‌های نبرد می‌شد تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کند، در این بین مداحان همچون دیگر رزمندگان با لبیک به پیام امام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و علاوه بر دفاع از مرزهای میهن به خواندن نوحه در زمان‌های عزاداری و قرائت دعا می‌پرداختند.

ربیعی ادامه داد: در بسیاری از عملیات‌ها فرماندهان برای دادن روحیه به نیروهای خود از مداحان به عنوان تابلوداران مکتب اهل بیت(ع) کمک می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: نواهای مداحان در جبهه با ایجاد شور حسینی در بین رزمنده‌ها روحیه جهاد و شهادت را در آنان تقویت می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شور حسینی و فضای معنوی جبهه‌ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت‌طلبی را در بین رزمنده‌ها تقویت می‌کردند.

ربیعی افزود: مداحان انقلابی نیز در شرایط کنونی در جهت زنده نگه‌داشتن آرمان‌های شهدا و امام شهدا و ترویج این آرمان‌ها و همچنین ترویج اسلام و فرهنگ ناب محمدی (ص) تلاش می‌کنند.

گفتنی است برنامه‌های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی از ۸ تا 31 شهریور با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس در قالب معرفی شهدای شاخص مداح در فضای مجازی، تجلیل از مداحان رزمنده و جانباز، تولید و استفاده از تولیدات فرهنگی هنری تولید شده با موضوع شهدای مداح و پخش در فضای مجازی و رسانه، تقدیر و تجلیل از هیأت‌های مذهبی که نسبت به شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس ابراز احترام و یا اقدام ارزشی کرده و استفاده حداکثری از ظرفیت مداحان و هیأت‌های مذهبی در ایام محرم جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول