اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موزه‌های زنجان بازگشایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از بازگشایی موزه‌های استان خبر داد و گفت: اکنون بازدید از موزه‌های این استان مجاز است.

موزه‌های زنجان بازگشایی شد

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بازدید از موزه‌های استان زنجان شامل موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه در شهرستان زنجان، موزه پیر احمد زهرنوش ابهر و غار کتله‌خور در شهرستان خدابنده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن برای دومین بار از تیرماه سال جاری ممنوع شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا موزه‌ها تعطیل بود و در این مدت از طریق فضای مجازی به معرفی و نمایش موزه­‌های زنجان پرداخته شد و همه بخش‌های موزه در اینستاگرام به مخاطبان معرفی شد، هم‌اینک بازدید از این موزه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در قالب بازدیدهای انفرادی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی نیز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

ارجمند در ادامه از  آغاز ساماندهی و مرمت موزه ذوالفقاری خبر داد و گفت: مرحله نخست ساماندهی و مرمت موزه ذوالفقاری بر اساس تفاهم نامه مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می‌گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می­‌شود.

ارجمند افزود: در مرحله نخست مرمت، اصلاح شیروانی­‌ها، مرمت در و پنجره‌های موزه و  مرمت لمبه­‌ها انجام می‌شود و در مرحله دوم مرمتریال ساماندهی تاسیسات برقی و مکانیکی در این موزه تاریخی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دو طبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه‌کاری شده با وجود مردان نمکی که بی‌نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول