اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

85 درصد حمل و نقل کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 85 درصد حمل و نقل کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود، گفت: نهادینه کردن اقتصادی مقاومتی با اقتصاد تعاونی تحقق می‌یابد.

85 درصد حمل و نقل کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌گیرد

حسین فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تعاونی‌‌ها تجمیع تجارب هم‌افزایی ناشی از منابع درون‌زا هستند که می‌تواند نیازهای حرفه‌ای شغلی و رفاهی اعضا را تامین کنند.

وی افزود: گسترش تعاونی‌ها در حوزه‌ها و گرایش‌های مختلف صنعت کشاورزی و خدمات به‌عنوان موج سوم  در میان نظام‌های اقتصادی مطرح است به‌طوریکه بسیاری از محققان و اندیشمندان  اقتصادی به این نتیجه دست یافته‌اند که اگر در کشورهای آلمان، آمریکا، سوئد، سنگاپور، فرانسه و ... بخش تعاون وجود نداشت چرخ اقتصادی این کشورها از حرکت باز می ایستاد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: فعالیت و تحقیقات سازمان بین‌المللی کار اندیشه تعاون را در کشورها گسترش داد و حمایت اخلاقی ذی‌قیمتی از نهضت تعاون به‌عمل آورد جهش تازه‌ای به توسعه اقتصاد تعاونی داد و یکی از سازمان‌های بین‌المللی که برای اشاعه تعاونی‌ها ایجاد شده است، اتحادیه بین‌المللی تعاون است که برای ایفای نقش  بین‌المللی جدید و کسب حقوق و مسوولیت‌های نوین به‌طور رسمی در صحنه بین‌المللی فعالیت می‌کند.

فتحی تصریح کرد: اقتصاد تعاونی می‌تواند نقش مهمی در تحقق و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و هم‌افزایی مردم و ایجاد بستر حمایتی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد از جمعیت استان عضو شرکت‌های تعاونی و از خدمات بخش تعاون بهره‌مند می‌باشند، متذکر شد: حوزه عملکرد و فعالیت این اداره‌کل فرابخشی و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و ما به‌د‌نبال ارزش آفرینی در تمام بخش‌ها هستیم.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر 4 هزار و 292 تعاونی فعال در استان ( 4.5 درصد سهم کشوری) وجود دارد و در این تعاونی‌ها 3 میلیون و 223 هزار نفر عضویت دارند یعنی بیش از 75 درصد جمعیت استان عضو تعاونی هستند.

فتحی اذعان داشت: در استان آذربایجان‌شرقی 78 هزار و 717 نفر با این تعاونی‌ها اشتغال دارند یعنی در حقیقت 6.5 درصد سهم اشتغال توسط تعاونی‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 85 درصد حمل و نقل کشور توسط  تعاونی‌ها  انجام می‌شود، گفت: نهادینه کردن اقتصادی مقاومتی با اقتصاد تعاونی تحقق می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از صادرات 99 میلیون دلاری تعاونی‌ها استان خبر داد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول