اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت گسترده معترضان به امارات در استان سقطری یمن

افراد مسلح گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات بازداشت گسترده معترضان به حضور امارات در جزیره سقطری را آغاز کرده است.

بازداشت گسترده معترضان به امارات در استان سقطری یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع یمنی گزارش دادند که به دنبال برگزاری تظاهرات علیه حضور امارات در منطقه قلنسیه واقع در استان سقطری، گروه سیاسی-نظامی موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» (متحد امارات) شمار زیادی از معترضان از جمله رهبران ادارات محلی را بازداشت کرد.

منطقه قلنسیه روز دوشنبه شاهد تظاهرات اهالی آن علیه حضور امارات در سقطری بود و معترضان خواستار احیای نهادهای دولتی تحت رهبری اداره محلی، بازپس‌گیری مقرهای دولت و اخراج شبه‌نظامیان و افراد مسلح از این استان شدند و افراد مسلح شورای انتقالی جنوبی سعی کردند با تیراندازی معترضان را پراکنده کنند اما بی‌فایده بود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از برخی منابع محلی و دولتی گزارش کرد که افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن سه تن از مسئولان اداره محلی سقطری را بازداشت کرده‌اند.

به گفته این منابع، علاوه بر این مسئولان ۱۴ نفر دیگر از جمله فعالانی که تظاهرات روز دوشنبه را سازماندهی کرده بودند، بازداشت شدند.

طی هفته‌های اخیر تظاهرات و اعتراضات علیه سیطره شورای انتقالی جنوب یمن بر مجمع‌الجزایر سقطری (در آب‌های جنوبی یمن)، افزایش یافته است.

۱۹ ژوئن گذشته شورای انتقالی جنوب یمن که خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است، بر شهر حدیبو مرکز سقطری سیطره یافت.  

از سوی دیگر روز چهارشنبه (دیروز) دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در نشست وزرای خارجه عرب خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای پایان دادن به شورش شورای انتقالی در سقطری شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول