اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی: اتحادیه عرب رو به موت است

سخنگوی دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری با انتقاد از مواضع اتحادیه عرب در مخالفت با عادی‌سازی روابط بین امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اتحادیه در حال جان کندن است.

مسئول فلسطینی: اتحادیه عرب رو به موت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب شامگاه گذشته نشست خود را برگزار کرد و طرح فلسطین را که در مخالفت با عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات بود، نپذیرفت.

«عدنان الضمیری» سخنگوی دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری در واکنش به این اقدام اتحادیه عرب، تأکید کرد که این اتحادیه «در حال جان کندن است».

خبرگزاری «شهاب» به نقل از الضمیری گزارش داد، اتحادیه عرب، پس از اینکه قدرت عمل خود را از دست داد، دیگر قادر به تصمیم‌گیری نیست.

 

وی تأکید کرد که وضعیت آینده بدتر و «درگیری، دشوارتر خواهد شد. اما یقینا، فلسطینی که به تنهایی مبارزه می‌کند، به تنهایی نخواهد مُرد».

در همین ارتباط، منابع دیپلماتیک گفتند که محور امارات در اتحادیه عرب، مانع از ارائه قطعنامه تشکیلات خودگردان فلسطین در این اتحادیه شده‌ است.

این منابع تأکید کردند، «صائب عریقات»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» دو روز مانده به نشست اتحادیه عرب تهدید کرده بود که چنانچه قطعنامه طرف فلسطینی رد شود، تشکیلات خودگردان از اتحادیه خارج خواهد شد.

«ریاض المالکی» وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به نشست اتحادیه عرب گفت که «در این دوره، توانستیم مانع صدور بیانیه وزرای خارجه عرب شویم که [به عادی سازی روابط] مشروعیت می‌بخشید یا دستکم، چراغ سبزی به امارات بود تا با حمایت عربی، توافق عادی‌سازی با رژیم اشغالگر را امضا کند» (جزئیات بیشتر).

نزدیک به یک ماه از از اعلام توافق عادی‌سازی امارات و رژیم صهیونیستی می‌گذرد و قرار است ابوظبی و تل آویو شش روز دیگر آن را در کاخ سفید به امضا برسانند.

اتحادیه عرب طی این مدت از برگزاری نشست فوق‌العاده برای بررسی و محکومیت این توافق طفره رفت و نهایت در نشست امروز وزیران خارجه این اتحادیه که به صورت وییدو کنفرانس برگزار شد،  بیانیه‌ای در محکومیت این توافق صادر نشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول