اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| مخالفتی با ورزش بانوان در محیط مناسب وجود ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که در شرایط کنونی که مسائل جدی مردم بیشتر منوط به مسائل معیشتی و اقتصادی است و حقیقتاً شرایط سختی هم هست، پرداختن به مباحثی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان از نگاه مردم یک نوع بی‌ذوقی محسوب می‌شود، گفت: مخالفتی با ورزش بانوان در محیط مناسب وجود ندارد.

فارس من| مخالفتی با ورزش بانوان در محیط مناسب وجود ندارد

امیرحسین بانکی‌پورفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به یکی سوژه‌های مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «مخالفت با دوچرخه‌سواری بانوان در اصفهان» اظهار کرد: در شرایط کنونی که مسائل جدی مردم بیشتر منوط به مسائل معیشتی و اقتصادی است و حقیقتاً شرایط سختی هم هست، پرداختن به چنین مباحثی از نگاه مردم یک نوع بی‌ذوقی محسوب می‌شود، چرا که حالا مردم تحت‌فشار هستند، از همین رو باید به هر چیز در مکان و زمان خودش پرداخته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بحث چند حیثت دارد، نخست افراد متدیّن که معتقد هستند فعالیت‌هایشان باید از بعد شرعی درست باشد و ببینند مرجع تقلیدشان چه فتوایی در این مورد دارد که طبق نظر مرجع تقلید خود عمل کنند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به گروه دیگری که به مسأله دوچرخه‌سواری بانوان بدون حساسیت به نظر مرجع می‌پردازند، اذعان کرد: گروه دیگر اما افرادی هستند که در این زمینه خیلی به نظر مرجع تقلید حساس نیستند، بحث سر این است که این موضوع در شرایط فعلی جامعه ممکن است تا چه حد آثار و عواقب فرهنگی بر جای بگذارد.

بانکی‌پور تصریح کرد: طبیعتاً عرف و فرهنگ‌ها شاخصه‌های خاص خود را دارد و افرادی که نظر منفی به این موضوع می‌دهند از بعد تحریک‌کنندگی و اینکه وقتی خانمی می‌خواهد دوچرخه‌سواری کند باید ضابطه‌های اسلامی را رعایت کند و ابعاد بدن یک زن نمایان نشود به این مقوله نگاه می‌کنند، چرا که آنچه ما در فرهنگی دینی خود داریم صرفاً پوشاندن نیست بلکه ابعاد بدن هم جزو حریم حجاب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان ابراز داشت: از همین رو اگر فقها نظر نهی دارند به خاطر این جنبه است نه به دلیل آنکه مخالف ورزش بانوان باشند، طبیعتاً دوچرخه سواری اگر در یک محیط مناسب برای بانوان باشد هیچ ممانعتی وجود ندارد همچون بقیه ورزش‌هایی که بانوان ما انجام می‌دهند.

 مخالف با دوچرخه سواری بانوان یکی از سوژه‌های مردمی ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «مخالفت با  در اصفهان» بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول