اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی کانون خلاقیت در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کانون خلاقیت و شکوفایی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کانون خلاقیت در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای حمایت از افراد خلاق و نوآور و به‌منظور پرورش ایده‌های نو وکاربردی، تکمیل زنجیره خلق ارزش مبتنی بر مهارت‌های آموخته شده و توانمندسازی و افزایش خودباوری مهارت آموختگان و فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با مشارکت پارک علم و فناوری، کانون خلاقیت و شکوفایی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه این اقدام در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و با دستور کار قرار دادن دستورالعمل اجرایی مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی مهارت بنیان این اداره‌کل اجرایی می‌شود، بیان کرد: در این زمینه راه‌اندازی «کانون‌های خلاقیت و شکوفایی» در مراکز شهید مفتح زنجان، شهید چمران ابهر و خرم‌دره، شهید مطهری طارم، امام خمینی(ره) ماهنشان و سهروردی خدابنده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مد نظر این است که مراکز خلاقیت و نوآوری را در کنار آموزش مهارت داشته باشیم، افزود: عامل اصلی پدیدار شدن خلاقیت و نوآوری اعتماد به نفس است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم مهارت‌آموزی که مورد غفلت واقع شده ایجاد خلاقیت در افراد مستعد و شکوفایی اعتماد به نفس است، اظهار کرد: راه‌اندازی کانون خلاقیت و نوآوری نیاز واقعی مجموعه فنی و حرفه‌ای است و هدف اصلی فعالیت کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بسترسازی برای ایجاد کسب و کارهای پررشد در اکوسیستم بهبودیافته و کارآفرینانه استان است.

 وی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای اهداف عملیاتی هدایت مهارت‌آموزان و کمک به کارآفرینان در این کانون‌ها مشاوره شغلی و آموزشی در قالب پردازش ایده و داوری، تیم‌سازی، خدمات فنی و کارآفرینانه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول