اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نیاز سنجی، آموزش‌های فنی در جوامع روستایی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نیاز سنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز جوامع روستایی انجام می‌شود.

نیاز سنجی، آموزش‌های فنی در جوامع روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در راستای تقویت عوامل تولید و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی به ویژه در جوامع روستایی و مناطق محروم به امضاء رسید.

در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، کمک به بهبود معیشت روستاییان به‌ویژه ساکنان مناطق محروم تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف تقویت همکاری‌های آموزشی و نیازسنجی و شناسایی و مدیریت آحاد مردم به ویژه بسیجیان واجد شرایط، فرهنگ‌سازی، گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی در روستاها و مناطق مرزی، استفاده از توان بالقوه سپاه و بسیج در زمینه توسعه مهارت‌آموزی، خلاقیت و نوآوری و همچنین جذب ایده‌های نخبگان منعقد و به امضاء رسید.

تقویت شایستگی‌ها و ارتقای سطح مهارتی آحاد جامعه در حوزه بسیج سازندگی، به‌کارگیری امکانات و توانایی‌های طرفین به‌منظور جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های استانی در افزایش سطح دسترسی همه ذی‌نفعان به دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مرتبط، اولویت در برگزاری دوره‌های مهارتی با تأکید بر توسعه مشاغل خانگی و با شعار «هر خانه روستایی یک کارگاه تولیدی» از جمله اهداف تعریف شده در این تفاهم‌نامه است.

محمدرضا انصاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه تعداد مهارت‌ها در دنیای کنونی افزایش یافته و این مهارت‌ها در حوزه‌های گوناگون زندگی گسترده شده است، اظهار کرد: می‌توانیم با احصا و نیاز سنجی، آموزش‌های مورد نیاز جوامع روستایی و مناطق محروم به منظور ایجاد اشتغال پایدار در بخش تولید با رویکرد بازار محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آن اجرا کنیم.

این تفامه‌نامه در 10 ماده و در چهار نسخه تنظیم شده و برای مدت دو سال دارای اعتبار است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول