اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نظارت تیم‌های بهداشتی بر مدارس کردستان انجام می‌گیرد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، نظارت مستمر تیم‌های بهداشتی بر مدارس استان و بررسی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد.

نظارت تیم‌های بهداشتی بر مدارس کردستان انجام می‌گیرد

افشین خوش‌گوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بازدید از مدارس استان توسط تیم‌های تخصصی متشکل از کارکنان آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها، مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشت مدارس، کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط، از زمان بازگشایی بصورت روزانه طبق چک لیست ارسالی دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

وی افزود: مدیران مدارس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ارسالی باید در راستای آموزش گندزدایی به کارکنان مدرسه، نصب پوسترهای آموزشی و خود مراقبتی، شستشو و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری و کلیه سطوح قابل دسترسی دانش‌آموزان، معلمان و عوامل اجرایی، ضرورت استفاده از ماسک در فضای آموزشی، رعایت فاصله‌گذاری و اصول ایمنی در کلاس‌ها، راهرو‌ها و حیاط آموزشگاه، وجودآب آشامیدنی سالم استاندارد، صابون و مایع دستشویی در سرویس بهداشتی به مدارس و ضرورت استفاده از ماسک در فضای آموزشی توسط همکار و دانش‌آموزان، اقدام نمایند.

وی بیان کرد: تامین و دپوی حداقل دو هفته‌ای مواد ضدعفونی کننده همانند مواد ضدعفونی و گندزدایی، دستکش، ماسک، دستمال کاغذی، وجود صابون و مایع به اندازه کافی در سرویس‌های بهداشتی،  وجود سطل زباله پدالی درب‌دار با کیسه زباله در محیط مدرسه و سرویس‌های بهداشتی و تهویه مناسب فضاهای مورد استفاده در اکثر مدارس صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستانیادآور شد: علاوه بر تیم تخصصی، راهنماها و راهبرهای آموزشی نیز پس از آموزش‌های تخصصی، در این بازدیدها همکاری لازم را داشته و طبق بازخورد ناظرین، بالغ بر 85 درصد مدارس، در اجرای پروتکل‌های بهداشتی خوب ارزیابی می‌شوند و سایر مدارس نیز ملزم به پیگیری و رفع اشکال و اطلاع به کارشناس سلامت شهرستان هستند.

خوشگوار اعلام کرد: تیم‌های نظارتی بهداشت استان تاکنون از مدارس شهید چمران، امام خمینی(ره) و خیام شهر سنندج بازدید به عمل آورده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل ‌ها را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول