اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

«زمین» عامل کاهش فروش و صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه علت کم‌رنگ بودن صادرات و فروش به‌علت عدم واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه است، گفت: شرکت‌ها از واحد خارج شده‌اند و در جاهای دیگر فعالیت می‌کنند.

«زمین» عامل کاهش فروش و صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منصور واعظی  امروز در بازدید معاون علم و فناوری رئیس جمهور و آئین واگذاری زمین به شرکت‌های فناوری و دانش بنیان اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در سال ۸۱ تاسیس شد  و  در حال حاضر ۳۰۲ واحد مستقر و ۸۱۷ واحد تحت حمایت هستند. 

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 565 در حال حاضر فناوران در اینجا فعالیت می‌کنند، گفت: رقم فروش سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان و ۱/۴ میلیون دلار صادرات سال گذشته است. 

واعظی با تاکید بر اینکه علت کم‌رنگ بودن صادرات و فروش به‌علت عدم واگذاری زمین به شرکت‌هاست، یادآور شد: شرکت‌ها از واحد خارج شده‌اند و در جاهای دیگر فعالیت می‌کنند. 

وی متذکر شد: در سال گذشته ارتقاء چشمگیری ۶۵ درصد افزایش شرکت داشتیم همچنین رقم حمایت ۲۱۲ درصد رشد و ۴۹۰ درصد رشد در تعداد ایده‌ها داشتیم. 
 
واعظی خاطرنشان کرد: پارک استان از یک نظر پارک ویژه است زیرا ۱۲ مرکز رشد فناوری فعال و سه مرکز در حال اجراست. 

وی اذعان داشت: شعار پارک فناوری استان شعار اینکه اگر در دور افتاده‌ترین نقطه استان یک جوان مبتکر نتواند از حمایت ما استفاده کند در حقیقت ما هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم را در پیش گرفتیم.  

گزارش فارس  حاکی است, در مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ۹ قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی برای استقرار در پارک علم و فناوری استان واگذار و مقرر شد ۳۲ قطعه زمین دیگر نیز در فازهای بعدی واگذار شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول