اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

سکوهای افتخار در انتظار ورزش کلاله است/ رشته‌های ریشه‌دار را احیا می‌کنیم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای رشته‌های ریشه‌دار ورزشی در این شهرستان، گفت: قطعا در آینده از ورزش کلاله بیشتر خواهید شنید.

سکوهای افتخار در انتظار ورزش کلاله است/ رشته‌های ریشه‌دار را احیا می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان کلاله در شرقی‌ترین نقطه استان گلستان بر روی خاک زرخیزی از این مرز و بوم پرگهر قرار گرفته که علاوه بر همه مواهب خدادادی اش سرشار از نیروهای انسانی و جوانان توانمند و فرهیخته است. سرزمینی که معروف به حاصل‌خیزترین خاک کشور برای کشاورزی و گنجینه اقوام و مذاهب شده و یکی از تاثیرگذارترین شهرستان‌های استان گلستان در معادلات مختلف به شمار می‌رود.

یکی از نکاتی که سال‌هاست مردم، جوانان و نخبگان شهرستان کلاله با باور و ایمان قلبی از آن سخن گفته و از بی‌توجهی به آن گلایه می‌کنند، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیاد این شهرستان در حوزه جوانان و ورزش است، پتانسیلی که کمتر دیده شده و کمتر نیز مورد توجه و اعتماد قرار گرفته تا بتواند خود را به منصه ظهور برساند.

به همین منظور با نظر مشترک مسوولان فرمانداری، اداره کل ورزش و جوانان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تغییر در اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله با هدف تزریق نیروی تازه نفس با محوریت توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها در این شهرستان در اواسط شهریورماه جاری به وقوع پیوست.

از این رو گفت و گویی صورت داده‌ایم با «ناز محمد واحدی» پیرامون برنامه‌ها و افق‌های پیش‌روی وی در مسند مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* رشته‌های ریشه‌دار ورزشی باید احیا شوند

فارس: مهم‌ترین برنامه شما در مسوولیت جدید چیست؟

واحدی: من با توجه به شناخت کلی که از گذشته و توانمندی‌های ورزش شهرستان کلاله داشتم مسئولیت را قبول کردم. بنده ضمن تشکر از تمام روسای قبلی اداره ورزش و جوانان کلاله که به سهم خود تلاش کرده و کار را پیش برده‌اند در نظر دارم با توجه به تجارب خود و با کمک مسىولان و نیز هیئت‌های ورزشی و کلا جامعه ورزش کلاله برای پیشرفت ورزش شهرستان در دو بعد قهرمانی و همگانی برنامه‌ریزی مدونی داشته باشم که انشاءالله برنامه‌های نهایی مدنظر خود را پس از شناخت کافی و وافی از پتانسیل‌ها و امکانات شهرستان و ارزیابی توانایی‌های مدیریتی هیئت‌های ورزشی ارائه خواهم کرد که شامل توسعه در برخی از رشته‌ها با کمک ملی پوشان و مربیان درجه یک کشوری بومی و احیای برخی از رشته‌های ریشه‌دار در منطقه نیز هست.

فارس: بزرگترین ظرفیت ورزش شهرستان کلاله را چه می‌دانید؟

واحدی: شهرستان کلاله سبقه بسیار خوبی در ورزش استان و حتی کشور دارد، این شهر در  سالهای نه چندان دور حتی میزبان مسابقات جهانی آلیش بوده است که نشان از توانمندی منطقه دارد.

اکثر رشته‌های رزمی کلاله در استان گلستان حرف اول را می‌زنند و حتی می‌توانند در کشور مطرح شوند، والیبال این منطقه در ١٥ سال اخیر همیشه یکی دو بازیکن در تیم‌های  لیگ برتری داشته است که این موارد نشان می‌دهد ورزش کلاله شخصیت دارد و می‌تواند با کمی توجه خود را در سطح کشور و حتی بالاتر مطرح کند.

* 15 سال خبرنگار بودم/ بدون انتقاد پیشرفت ممکن نیست

فارس: ارتباط شما با رسانه‌ها چگونه بوده و برای تعامل با آنها چه برنامه‌ای دارید؟

واحدی: به واقع  رسانه‌ها یکی از ارکان مهم در ورزش و خصوصا مدیریت ورزشی هستند، بنده چون خودم حدود ١٥ سال در رسانه‌های مختلف همچون «ایرنا»، «صحرا» و «حریف»، آن هم در بخش تحریریه ورزشی فعالیت داشته‌ام کاملا درک می‌کنم و می‌دانم که رسانه‌ها جزئی انکارناپذیر از توسعه، موفقیت و اصلاح نواقص هستند.

مطمئن باشید تا رسانه و خبرنگاران انتقاد نکند مدیران مشکلات اداره و عملکرد خود را کمتر خواهد شناخت و همین امر در نهایت به افول عملکردها خواهد انجامید.

البته نکته مهم و اثرگذار انتقاد سازنده همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد است نه تخریب زیرا متاسفانه باید قبول کنیم که هم اکنون برخی انگشت شمار هستند که در لباس خبرنگار دنبال مسائل دیگری در ورزش هستند.

به طور کلی باید بگویم که درب اداره ورزش کلاله به روی همه خبرنگاران باز است و این دوستان باید کمک کنند تا بتوانیم ورزش کلاله را به جایگاه واقعی‌‌اش در سطح کشور و استان گلستان برسانیم.

فارس: در مدت کوتاه مدیریت خود چه عملکردی داشته‌اید و افق ورزشکاران این شهرستان را در سطح ملی چه می‌دانید؟

واحدی: دو هفته فرصت کمی است، ولی در این فرصت کوتاه از هم صحبت شدن هیئت‌ها و ورزشکاران و علاقه‌مندانی که برای تبریک تشریف آورده بودند متوجه شدم که این شهرستان نیروی کارآمد و عاشق زیاد دارد و من به عنوان خادم این دوستان در راه خود مصمم‌تر شدم.

هم اکنون دو بازیکن کلاله‌ای به نام‌های «محمدمهدی لکزایی» و «محمدهادی لکزایی» عضو تیم ملی جوانان بسکتبال ایران هستند و من چون قبلا بازی این دو برادر را دیده و بار کارشناسان صحبت کرده بودم مطمئن هستم این دو از آینده‌داران ورزش گلستان و کلاله هستند و در آینده از این دو ورزشکار بسیار خواهیم شنید.

قطعا ظرفیت‌های بی‌شمار دیگری نیز در رشته‌های مختلف در شهرستان کلاله وجود دارند که با یک برنامه‌ریزی دقیق و همت جمعی می‌توان آنها را در بالاترین سطح کشور به ویژه تیم‌های ملی دید.

* نسل آینده ورزش کلاله را پرورش خواهیم داد/ سپک تاکرا و فوتوالی را راه‌اندازی می‌کنیم

فارس: هدف‌گذاری شما در ورزش کلاله چیست؟ آیا در المپیاد ورزشی استان به روی سکو خواهید رفت؟

واحدی: همان‌طور که گفتم شناخت کلی قبلی و دو هفته‌ای که مسئولیت گرفتم فرصت کمی است اما من برنامه‌هایی دارم که باید شناخت بیشتری پیدا کنم تا بدانم آیا می‌توانم برنامه‌های مدنظرم را پیاده کنم یا باید آنها را با پتانسیل موجود تطبیق داده و تغییر دهم. به طور قطع هدف اولیه این است که با قهرمانان فعلی در المپیاد یا رقابت‌های استانی و... مقام به دست بیاوریم ولی نهایتا باید با سرمایه‌گذاری به فکر آینده و پرورش نسل‌های آینده برای ورزش باشیم.

 بنده قصد دارم چند رشته که شرق استان گلستان و گنبدکاووس در کشور حرف اول را در آن رشته‌ها می‌زنند از جمله «سپک تاکرا» و «فوتووالی» را در کلاله راه‌اندازی کنم و ان شاءالله با حضور مربیان زبده گنبدی بتوانیم موفق باشیم.

بسیاری از دوستان و مربیان و قهرمانان گنبدی نیز با لطفی که به حقیر داشتند اعلام آمادگی کردند در صورت نیاز بدون چشمداشت کمک کنند و مطمئن باشید از این ظرفیت بزرگ نیز به نحو احسن برای پیشرفت ورزش منطقه استفاده خواهم کرد.

فارس: برنامه‌ای برای والیبال و فوتبال کلاله دارید؟

واحدی: فوتبال و والیبال کلاله همچون آلیش و رشته‌های رزمی از شاخص‌های ورزش کلاله هستند و ظرفیت بسیار بالایی دارند که قطعا باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. تیمداری در زیرگروه یا لیگ دسته یک کشوری برای والیبال کلاله بسیار مهم است که برای این مهم نیاز به کمک بخش خصوصی، شورا و شهرداری داریم.

فارس: تعامل شما با نماینده و فرماندار در چه سطحی است و چقدر این تعامل را ضروری می‌دانید؟

واحدی: من با افتخار می‌گویم یکی از دلایلی که من را برای گرفتن این مسوولیت سنگین مصمم‌تر و دلگرم‌تر کرد نشستی بود که با این بزرگواران داشتم و متوجه شدم این مسوولان ورزش و جوانان را در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند و در چنین فضائی کار کردن راحت‌تر است و رشد و پیشرفت ملموس‌تر می‌شود.

به مردم و جوانان کلاله بابت داشتن چنین نماینده روشنفکر و دلسوزی و همچنین فرماندار علاقه‌مند به ورزش و دلسوز تبریک می‌گویم و تردیدی ندارم که با کمک این دوستان و مدیرکل مردمی و دلسوز در آینده بسیار موفق‌تر خواهیم بود زیرا ورزش نیاز به تعامل همه مسوولان شهر و استان دارد.

* فقط 2 سمن در کلاله وجود دارد/ شادابی و پویایی ثمره توسعه سمن‌هاست

فارس: آیا برای حوزه جوانان و سمن‌ها هم برنامه‌ای دارید؟

واحدی: از وقتی در کشور سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی ادغام شد به واقع این بخش جوانان بود که مورد کم‌لطفی قرار گرفته و در ورزش و حاشیه‌های آن حل شد که به طور کامل این موضوع در سطح کلان نیز صدق می‌کند.

بنده در حد توان و امکانات موجود سعی دارم در این بخش نیز فعالیت بیشتری داشته باشم و با افزایش تعداد سمن‌ها و فعالیت‌هایی همچون جشنواره‌های فرهنگی و... برای جوانان این بخش را نیز همراه با ورزش به جلو ببرم. هم اکنون شهر کلاله فقط دو سمن دارد که برای این شهرستان بزرگ بسیار کم بوده و اولویت ما تاسیس سمن‌های جدید با حضور پررنگ جوانان است.

ما هر چقدر مردم و جوانان بیشتری را به سوی ورزش بیاوریم آمار بیماران کمتر می‌شود و ضمن داشتن جامعه سالم و شاداب بخش بهداشت و درمان هزینه کمتری متحمل می‌شود و دولتمردان می‌توانند بودجه بیشتری را برای کمک به بخش صنعت و اشتغال و .. بذارند. با ورود جوانان به ورزش آمار جرم و جنایت کمتر شده و امنیت جامعه بیشتر می‌شود پس باید باور کنیم و قبول کنیم که ورزش و روی آوردن مردم به آن در آینده یک کشور نقش بسزایی دارد.

فارس: اگر سخن ناگفته‌ای دارید، بفرمائید؟

واحدی: در پایان از حضرتعالی و رسانه مردمی و خدوم فارس که این وقت را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم و امیدوارم با کمک  حمایت شما و دوستان رسانه و نیز جامعه ورزش و مسوولان در پیشبرد اهداف موفق باشیم.

در پایان از مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان گلستان خواهشمندم با توجه به محرومیت این منطقه، توجه ویژه‌ای به این اداره و شهر داشته باشد و از مسوولان عزیزی که به حقیر اعتماد کردند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم سربلندشان کنم‌.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول