اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اتصال ازبکستان به سیستم سوئیفت روسی

بانک اقتصادی خارجی روسیه و بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان در مورد اتصال ازبکستان به سیستم ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) روسیه در معاملات متقابل قرارداد همکاری امضا کردند.

اتصال ازبکستان به سیستم سوئیفت روسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک اقتصادی خارجی روسیه و بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان در مورد اتصال ازبکستان به سیستم ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) روسیه در معاملات متقابل قرارداد همکاری امضا کردند.

«ایگور شوالوف» رئیس بانک اقتصادی خارجی روسیه گفت: قرارداد امروزه یک گام دیگر در مسیر افزایش ایمنی و انجام بدون وقفه تراکنش‌های بین بانکی در معاملات اقتصادی و بازرگانی دو جانبه است.  

وی افزود: همچنین در زمینه کاهش هزینه تراکنش در معاملات بین بانکی، بهره برداری از ارزهای ملی در محاسبات بین بانکی یک گام مهم به شمار می‌آید.  

شوالوف اظهار داشت: در چارچوب ریاست بانک اقتصادی خارجی روسیه به اتحادیه بین بانکی سازمان همکاری شانگهای ما به همه بانک‌های کشورهای این اتحادیه پیشنهاد اتصال به سیستم بانک روسیه را می‌دهیم.  

در حال حاضر طرح‌هایی مبنی بر تامین مالی صادرات فرآورده‌های نوآوری روسیه به ازبکستان در مرحله مختلف تنظیم قرار دارند. تامین مالی این صادرات از طریق روبل (ارز روسیه) روش اصلی محاسبات در دست بررسی است.

یک سال پیش در نشست نخست وزیران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند روسیه از پیشنهاد ضرورت عبور کشورهای سازمان همکاری شانگهای به ارزهای ملی حمایت کرده است.   

رئیس بانک اقتصادی خارجی روسیه خاطرنشان کرد: بانک اقتصادی خارجی روسیه با همکار ما، با بانک ملی فعالیت اقتصادی خارجی ازبکستان در این مسیر گام برمی‌دارد. بانک‌های توسعه در تجربه خود باید کارآیی ابزارهای مالی را که بهره برداری از ارزهای ملی را در نظر دارد، به نمایش می‌گذارند.  

رئیس بانک ملی فعالیت اقتصادی خارجی ازبکستان نیز اظهار داشت: بانک ملی ازبکستان در بین نهادهای مالی ازبکستان نخستین بانکی است که به سیستم ارتباطات مالی بین بانکی متصل شد. ما خوشحالیم که در فضای سازمان همکاری شانگهای فن‌آوری‌های روز و مناسب توسعه یابد.

علیشیر میرساعت اف  افزود: بانک اقتصادی خارجی روسیه همکار ماست. ما با همکاری دوجانبه طرح های مورد علاقه طرفین را اجرا می‌کنیم.

گفتنی است، سیستم ارتباطات مالی بین بانکی روسیه در پاسخ به ریسک احتمالی قطع بانک‌های روسی از سیستم بین‌المللی SWIFT ایجاد شده که پیوسته از آن استقبال شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول