اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کارگروه میراث و مهر در 5 شهرستان گلستان تشکیل شد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به منظور هم‌افزایی بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی و استفاده از تشکل‌های مردم نهاد کارگروه میراث و مهر در پنج شهرستان استان تشکیل شد.

کارگروه میراث و مهر در 5 شهرستان گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مجید رحمانی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون میراث و مهر در دفتر شهرداری اظهار کرد: برای توسعه حوزه گردشگری نیاز به ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد است و در این راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیش از 21 فعالیت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خود را به این تشکل‌ها واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به نبود تشکل تخصصی در حوزه گردشگری در استان تصریح کرد: وجود تشکل‌های مردمی تخصصی در حوزه گردشگری با نگاه غیرسیاسی، غیرتجاری، دلسوز و علاقمند در این حوزه سبب توسعه این حوزه خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: در گذشته 218 تشکل مردمی در حوزه‌های مختلف در استان فعالیت داشتند اما تشکل مردمی تخصصی در حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی وجود نداشته که با تشکیل کارگروه میراث و مهر این تشکل‌ها با ساختار جدید در راستا توسعه گردشگری فعال می‌شود.
وی بیان داشت: به منظور توسعه گردشگری و هم‌افزایی بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های گمیشان، گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن و گالیکش تشکیل شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: کارگروه میراث و مهر با هدف ترویج هنرهای سنتی، مدیریت بافت‌های تاریخی و استفاده از تشکل‌های مردمی کارگروه میراث و مهر تشکیل شد.
وی تصریح کرد: در این کارگروه شهردار رئیس این کارگروه، اداره میراث فرهنگی به عنوان دبیر و تشکل‌های مردمی فعال به عنوان اعضای این کارگروه و رئیس شورای شهر و یکی از کارمندان فرمانداری به عنوان نماینده فرمانداری در این کارگروه عضو هستند.
مریم آق‌آتابای گفت: گنبدکاووس قطب صنایع دستی استان است و این کارگروه می‌تواند به عنوان یک مطالبه بازارچه عرضه و فروش دائمی صنایع‌دستی را پیگیر شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول