اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهرداری بسطام با کمبود بودجه مواجه است

شهردار بسطام گفت: شهرداری بسطام با مشکل کمبود بودجه مواجه است و به متمم نیاز دارد.

شهرداری بسطام با کمبود بودجه مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد سلیمانی‌پور صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهرداری بسطام با مشکل کمبود بودجه مواجه است و به متمم نیاز دارد، گفت: در سال ۱۳۹۸ کل پروانه فروش شهرداری ۳۰۰ میلیون تومان و در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. 

وی با بیان اینکه مشکلات بافت تاریخی بسطام سبب ایجاد محدودیت شده و به ایجاد شهر جدید نیاز داریم، ادامه داد: در داخل شهر بسطام بناهایی با ابعاد کوچک ساخته می‌شود که ظاهر خوبی ندارد.

شهردار بسطام نبود مجتمع خدماتی رفاهی و پمپ بنزین در این شهر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بر بازنگری در طرح جامع شهر بسطام که مشکلاتی ایجاد کرده است، تأکید کرد.

سلیمانی‌پور از انعقاد قراردادی با جهاد دانشگاهی برای عرضه محصولات باغی و کشاورزی شهر شهردار در قالب باغ‌مزرعه برای حضور گردشگر خبر داد و بر کمک مسؤولان برای تحقق این امر تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود فضای سبز خوب در شهر بسطام بیان کرد: در این شهر به ازای هر نفر، ۳۲ متر فضای سبز داریم که این پتانسیل بسیار خوبی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح جامع بسطام بر مبنای باغشهر و از ویژگی این طرح بوده است، گفت: در طرح اخیر که در شورای عالی شهرسازی اعمال ‌شده، بخشی از باغ‌ها خارج‌ شده و سبب بروز مشکلاتی برای مردم و شهرداری شده که نیاز به بازنگری طرح جامع است که حتی هزینه‌های آن را هم شهرداری و شورای اسلامی شهر حاضر است، پرداخت کند.

محسن حسنی با اشاره به مشکل تأمین زمین در بسطام افزود: پیشنهاد ما این است که از زمین‌های بلافصل اطراف شهر یا از ۴۰۰ هکتار مرکز تحقیقات کشاورزی، ۱۰۰ هکتار در کنار جاده آزادسازی و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار بگیرد تا به ساخت و ساز شهری کمک و مشکلات شهر ساماندهی شود.

وی همچنین بر پیگیری نصب دوربین‌های شهری در اتوبان بسطام به شاهرود تأکید کرد و خواستار تحقق این مصوبه سفر استاندار سمنان شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول