اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح سعودی-صهیونیستی برای فراری دادن تروریست‌های زندانی «الحوت» عراق

یک نماینده پارلمان عراق درباره طرح سعودی-صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در استان ذی‌قار و فراری دادن تروریست‌های سعودی-اماراتی از زندان «الحوت» هشدار داد.

طرح سعودی-صهیونیستی برای فراری دادن تروریست‌های زندانی «الحوت» عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر تعیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق، امروز (دوشنبه - ۲۱ سپتامبر)، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را عامل حمایت و تحریک برخی فعالان در شهر «الناصریه» مرکز استان «ذی‌قار» برای ایجاد هرج و مرج در این شهر به منظور اجرای توطئه‌ای جدی در این شهر دانست.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی توضیح داد: برخی دست‌های پنهان و پشت پرده کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات و اسرائیل به برخی ساکنان استان ذی‌قار پول تزریق می‌کنند تا آنها امنیت این استان را به بازی گیرند.

این نماینده عراقی درباره هدف اصلی پشت پرده ایجاد هرج و مرج و آتش افروزی در مرکز استان ذی قار و منحرف کردن تظاهرات‌های مردمی گفت: آنچه که در الناصریه در حال اتفاق است به دلیل وجود زندان «الحوت» در این شهر است که شمار زیادی از زندانیان سعودی و اماراتی را در خود جای داده و این امر نگران‌کننده است.

وی افزود: برخی گروه‌های خارج از کنترل در استان ذی‌قار بدون هیچ مانعی و به راحتی تردد می‌کنند و در این میان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر نیز تنها به تماشا نشسته است زیرا دولت او دولت تعارفات است و چند بچه آن را اداره می‌کنند.

این نماینده عراقی پیش‌تر نیز درباره طرح سعودی-اماراتی برای نابودی این استان از طریق اعتراضات خیابانی و اجرای طرحی فراری دادن تروریست‌ها از زندان الحوت از طریق ایجاد هرج و مرج در الناصریه خبر داده بود.

در زندانهای عراق بیش از ۱۸ هزار تروریست، زندانی هستند که گهگاهی، طرفهای حامی آنها، به بهانه‌های واهی از دولت مرکزی عراق، خواستار آزادی آنها می‌شوند. آخرین آنها نیز درخواست برای آزادی این تروریست‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا بود که محقق نشد.

مسئله فراری دادن عناصر تروریستی به ویژه عناصر داعش از زندان الحوت تازگی ندارد؛ چرا که پیش از این نیز، حامیان تروریستها در عراق، قصد داشتند این کار را انجام دهند ولی تاکنون ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول