اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گام نهایی در ثبت جهانی «اورامانات»/ آغاز بازدید هوایی ارزیابان یونسکو از منطقه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون در راستای ثبت جهانی اورامانات، ارزیابان یونسکو در حال بازدید هوایی از این پهنه به مساحت 303 هزار هکتار هستند.

گام نهایی در ثبت جهانی «اورامانات»/ آغاز بازدید هوایی ارزیابان یونسکو از منطقه

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به پرونده ثبت جهانی اورامانات، اظهار داشت: هم‌اکنون در گام نهایی این امر کم‌نظیر در غرب کشور هستیم.

وی ادامه داد: کارشناسان یونسکو جهت پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات هم‌اکنون در حال بازدید هوایی از  پهنه اورامانات به مساحت 303 هزار هکتار در دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ارزیاب‌های یونسکو فردا (پنج‌شنبه، سوم مهرماه) برای دیدن زیبایی‌های زندگی مردم منطقه، منظر طبیعی و محیط زیست از تعدادی روستای دیدنی در شهرستان‌های جوانرود و پاوه بازدید زمینی و میدانی خواهند داشت و به ارزیابی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه‌ها و بررسی کیفیت و همچنین توجه مردم به حفظ محیط زیست می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ارزیابان روز شنبه بازدیدی نیز از استان کردستان خواهند داشت، افزود: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، ان‌شاءالله در اجلاس آتی سازمان یونسکو در بهار سال 1400 منظر طبیعی اورامانات ثبت جهانی خواهد شد.

قادری به تحول ثبت جهانی اورامانات در منطقه در بعد فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: قوانینی در بعد فرهنگی و اجتماعی برای منطقه در راستای حفظ بافت منطقه، آداب و رسوم و... حاکم می‌شود.

وی تصریح کرد: در بعد امنیتی، با ثبت جهانی این منطقه به‌عنوان میراث بشری تلقی می‌شود که تمامی انسان‌ها مسئولیت حفاظت از آن را در مواقع جنگ و حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و... برعهده دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: با رونق گردشگری در این منطقه به عنوان سایت جهانی گردشگری، شاهد رونق اقتصادی،کسب و کار و اشتغال پایدار و در نهایت توسعه استان کرمانشاه خواهیم بود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول