اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سفال و سرامیک در همدان

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان از راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سفال و سرامیک به زودی در همدان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سفال و سرامیک در همدان

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی کلانترنیا ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه ریاست جهاد دانشگاهی واحد استان همدان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی است که از سال ۵۹ به فرمان امام (ره) تاسیس شده که در این مدت شاهد رشد و بالندگی آن هستیم.

وی با بیان اینکه حضور جهاد دانشگاهی در پروژه‌های صنعتی و ناباروری و ... نشان دهنده ظرفیت بالای آن است گفت: پژوهشگاه رویان و ابن سینا شناسنامه این مجموعه ارزشمند است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه وارد کردن ظرفیت‌ها به استان و ایجاد ساختارهای جدید برای ارائه خدمات بهتر مردم استان مورد توجه ماست افزود: با تکیه بر ظرفیت‌های بومی برنامه‌هایی را برای جهاد دانشگاهی واحد همدان در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش و فناوری با نگاه به ظرفیت بومی استان و در حوزه سفال، سرامیک و صنایع دستی موضوع مرجع بودن سفال، سرامیک و لعاب را در دستور کار داریم عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی سفال و سرامیک در مرحله موافقت اصولی است.

کلانترنیا با اشاره به اینکه با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی مجموعه آزمایشگاهی را در جهاد دانشگاهی ایجاد کردیم که به دنبال توسعه آن هستیم گفت: جهاد دانشگاهی با موفقیت وارد حوزه ناباروری شده که راه‌اندازی سریع این مرکز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان‌های دیگر از جمله سرطان برست و زخم برنامه‌هایی داریم افزود: توسعه خدمات جهاد دانشگاهی از دیگر موضوعات حائز اهمیت است.

فعالیت سه مرکز آموزش کوتاه مدت

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه در حوزه سلامت شغلی مرکز طب کار داریم که نباید به آن بسنده کنیم و باید توسعه یابد خاطرنشان کرد: یک مرکز خدمات مشاوره داریم که باید جایگاه اصلی آن حفظ و در مجموعه تخصصی پژوهشی باشد.

وی از فعالیت سه مرکز آموزش کوتاه مدت خبر داد و افزود: دو مرکز در همدان فعال است اما ظرفیت افزایش این مراکز وجود دارد و پیگیری راه‌اندازی مراکز در شهرستان‌ها در دستور کار است که البته در حال حاضر ملایر مشغول به کار شده است.

کلانترنیا با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های عمومی و تخصصی با نگاه مهارتی و شغل محور گفت: با برگزاری دوره تکنسین خانواده و تعمیرات موبایل افرادی دوره دیدند و مشغول به کار هستند.

وی به برگزاری دوره عمومی زبان و تخصصی آن اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا تولید محتوای آموزشی الکترونیک و توسعه خدمات آموزشی بر بستر الکترونیک مورد توجه بوده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان تاکید به پذیرش دانشجو بر اساس مهارت در جهت ارتقای ظرفیت‌های آموزشی را از دیگر موارد مورد توجه دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی بر اساس ظرفیت واحد نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد همدان مجوز نشر آثار را گرفته شده است افزود: قالب نیروهای جهاد دانشگاهی معمولا از حوزه فرهنگی هستند که این موضوع در دستور کار ما نیز خواهد بود.

کلانترنیا با بیان اینکه در حال حاضر طرح ملی اشتغال با کارفرمایی همدان در سه ظرفیت بر اساس مطالعات و آسیب‌شناسی نسبت به مشکلات قبل دیده شده و واحدی برای این اختصاص دادیم خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مورد توجه ماست.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول