اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قهرمانان واقعی به عنوان الگوی جوانان معرفی شوند

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان گفت: ما وظیفه داریم شخصیت‌های خوب و قهرمانان واقعی را بشناسیم و به‌عنوان الگو به نسل جدید معرفی کنیم.

قهرمانان واقعی به عنوان الگوی جوانان معرفی شوند

زهرا وطنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه در خصوص اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال پیغام فتح به نسل امروز ضمن اشاره به کتاب هم‌رزمان حسین (ع) اظهار کرد: این کتاب مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در دهه محرم در اوایل انقلاب است.

وی اضافه کرد: حضرت آقا در بحث معرفی امامان و شناخت آن‌ها دو فایده یادگیری منش، سیره، سلوک و نگرش امامان و ائمه اطهار (ع) را نسبت به مسائل مختلف بیان می‌کنند و معتقدند وقتی ما به کیفیت زندگی ائمه نگاه کنیم، می‌توانیم کیفیت زندگی خویش را با آن‌ها منطبق کنیم.

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان تصریح کرد: بالطبع شهدا نیز خاطرات و وصیت‌نامه‌هایشان مملو از الگوبرداری از سیره ائمه (ع) است، وقتی ضرورت داشته باشد ما سیره ائمه (ع) را بدانیم از این جهت که زندگی خود را شبیه به آن‌ها کنیم، زاویه و فاصله خودمان را با زندگی ائمه کم خواهیم کرد تا بتوانیم در معیت امام بمانیم.

وطنی‌پور با بیان اینکه یکی از راه‌های خوب و پرفایده آن است، به افرادی که از ائمه (ع) تأسی کردند، تمسک جوییم، افزود: اگر ما بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم، خواهیم توانست این سبک زندگی را به نسل‌های امروز و نسل‌های بعدی که شهدا را ندیده‌اند، دفاع مقدس و مبارزات انقلابی را لمس نکرده‌اند، آموزش دهیم.

وی بیان کرد: حضرت آقا فایده دوم شناخت زندگی امامان (ع) را اعتماد به نفس مذهبی و برانگیخته شدن می‌دانند و فرمودند وقتی من پدران معنوی و دینی خویش را بشناسم و بدانم که آن‌ها چطور رفتار کردند؛ من اعتماد به نفس مذهبی خواهم گرفت و طبیعتاً بهتر رفتار و عمل خواهم کرد.

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهدا، امامان را به‌عنوان الگوی خویش برگزیدند، وقتی من امروز کیفیت زندگی شهدا و رزمندگان را به نسل جدید معرفی می‌کنم؛ نوجوان و جوان من نیز اعتماد به نفس مذهبی خواهد گرفت.

وطنی‌پور تأکید کرد: اگر من بتوانم فرهنگ شهید، شهادت و دفاع را به معنای واقعی برای نسل‌ها زنده نگه دارم، در مرحله نخست جوان و نوجوان من خواهد توانست کیفیت زندگی خویش را به شهدا نزدیک کند.

وی گفت: فرد به این نیت که بتواند به ائمه اطهار (ع) نزدیک شود و مرحله دوم اینکه به‌واسطه اینکه عقبه معنوی خود را افرادی شجاع، دلیر و با روحیه عزت‌پذیری ببیند، امروز و فردا راه خویش را با همان روحیه ادامه خواهد داد.

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان گفت: خداوند در کتاب قرآن، هنگامی‌که می‌خواهد این مصحف شریف را به ما معرفی کند، می‌فرماید این کتاب قرآن، فرقان، مبیّن، هدایت‌کننده و راهنما برای تمام زمان‌هاست.

وطنی‌پور تصریح کرد: وقتی ما قرآن را از بعد ظاهری آن نگاه می‌کنیم، بخش عمده‌ای از قرآن را خداوند به بیان داستان‌ها با جزئیات کامل و معرفی دقیق شخصیت‌ها اختصاص داده است که هدفش معرفی الگو برای همه ما است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز این موضوع را به‌خوبی متوجه شده است، با سرمایه‌های بسیار سنگین در جهت تولید پویانمایی‌ها، نمادها، کاراکترهای کارتونی، برنامه‌ها و بازی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است؛ افزود: دشمن همه این موارد را به شکل‌های مختلف انتشار می‌دهد و امروز بچه‌های ما بدون آگاهی آن‌ها را قبول کرده‌اند و به‌عنوان الگو قرار داده‌اند.

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان گفت: برای ما ضرورت دارد تا شخصیت‌ها را خوب و شخصیت‌های خوب را به‌درستی بشناسیم و آن را به نوجوانان، جوانان و حتی کودکانمان معرفی کنیم.

وطنی‌پور بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جذب نسل امروز به سمت شهید و شهادت مؤثر باشد، نهادینه کردن است؛ ما می‌توانیم در قالب معرفی رمان‌ها، کتاب، قصه و بیان داستان‌های زندگی، شهدا را به معنای واقعی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین جاذبه و سرمایه شهدا، معنویت و اخلاص آن‌ها بود و در حال حاضر نیز که ۴۰ سال از زمان دوران دفاع مقدس می‌گذرد؛ وقتی به عکس‌ها و فیلم‌هایشان می‌نگریم، آن معنویت و اخلاص در چهره‌هایشان موج می‌زند و حتی این موضوع را می‌توانیم در مرور خاطراتشان لمس کنیم.

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان تأکید کرد: باید از خدا طلب کنیم اگر قرار است به بعد معنوی برسیم به دو سلاح اخلاص و معنویت مجهز شویم؛ توسلات فردی و توسل به ائمه (ع) از ذخایر معنوی شهدا بوده است.

وطنی‌پور گفت: قالب شهدای ما جوان بودند و از سرمایه جوانی خود به‌خوبی استفاده کردند؛ اما امروز شاهد هستیم که برخی از جوانان ما کم‌انگیزه شده‌اند و این در حالی است که اگر مشکلات آن زمان بیشتر از امروز نبوده باشد، کمتر نبوده و آنها انگیزه الهی داشتند که باعث شد قدم‌هایشان ثابت و استوار شود و امیدواریم بتوانیم شور معنوی را به نسل امروز بازگردانیم.

انتهای پیام/۷۴۰۲۰/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول