اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث مسجد در کوی فردوس همدان/ ۵ مسجد ترمیم می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از ترمیم پنج مسجد در سطح استان خبر داد و گفت: در کوی فردوس همدان توسط یک خیر مسجدی ساخته می‌شود.

احداث مسجد در کوی فردوس همدان/ ۵ مسجد ترمیم می‌شود

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز برنامه‌های خود را طی ۶ ماه گذشته سال جاری در سه محور برنامه‌ریزی کرده است اظهار کرد: نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و کارهای مدیریتی ستاد نماز از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یک دستگاه نظارتی است افزود: یکی از فعالیت‌های مهم ستاد هماهنگی، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه برنامه‌های توسعه و ترویج اقامه نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان در سیزدهمین  اجلاس سراسری نماز تاکید داشتند "ستادهای اقامه نماز باید فعالیت‌های نماز دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار دهند" گفت: بر این اساس ارزیابی از دستگاه‌ها از سوی ستاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ملاک ارزیابی ستاد از دستگاه‌های اجرایی، توافقنامه‌هایی است که بین ستاد اقامه نماز کشور و عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی، سازمان‌ها و نهادها منعقد شده است افرود: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مواردی را در بعد آموزشی، فرهنگی، تبلیغی  و پشتیبانی در دستور کار قرار دهند.

حسنی‌حلم ادامه داد: شیوه ارزیابی از دستگاه‌ها به این شکل است که هر ساله در استان‌ها و کشور و حتی شهرستان‌ها هیاتی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می‌شود و مستندات دستگاه‌ها را که در سامانه ای با عنوان سجاده بارگزاری کرده اند  ملاحظه و با حضور کارشناسان ستاد اقامه نماز ارزیابی مینمایند و امتیازات هر دستگاه را جمع‌بندی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که در نظارت و ارزیابی مهم است، توجه به بومی‌سازی در برنامه‌های ابلاغی است یادآور شد: دستگاهای اجرایی استان بر اساس ظرفیت‌های  جامعه هدف و طبق توافقنامه‌های  منعقده بالادستی باید برنامه‌ها را بومی‌سازی کرده و اجرا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان یکی دیگر از مسائل را توجه به نهضت مسجدسازی دانست و گفت: امروزه شاهد این هستیم در برخی از نقاط متاسفانه مسجدی وجود ندارد و شهرک‌‌هایی هستند که از مسجد بهره‌ای نمی‌برند.

 وی با بیان اینکه توجه به نهضت مسجدسازی از سوی ستاد اقامه نماز در دستور کار است تصریح کرد: این مجمع با خیرین از سراسر کشور نسبت به ترمیم و بازسازی مساجدی که نیاز به مرمت دارند، اقدام می‌کنند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه در استان همدان پنج مورد مسجد برای ترمیم و بازسازی در مناطق محروم معرفی و از طریق مجمع مساعدت شده است گفت: در کوی فردوس شهر همدان که فاقد مسجد است نیز خیری از سوی این مجمع شناسایی شده تا نسبت به ساخت مسجد مساعدت کند.

وی در زمینه کارهای فرهنگی نیز به برگزاری دو جلسه شورای نماز استان با حضور مدیران استانی اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌ها نیز این جلسات به ریاست فرمانداران برگزار شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان به برگزاری سه جلسه فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی استان، جلسه با دبیران اقامه نماز در شهرستان‌ها و فعالیت‌های قرآنی و نمازی از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سایت "قنوت" حاوی کتاب، نرم‌افزارهای مختلف، کلیپ سخنرانی و ...  برای استفاده کارکنان و خانواده‌های ایشان به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده است افزود: برگزاری مسابقه پیامکی کلام وحی و مهمانی خدا در ماه رمضان به صورت مجازی انجام شد.

 حسنی‌حلم به برگزاری نشست مجازی کتاب‌خوانی با موضوع نماز با  مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه نمازاولی‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز و قرآن ویژه دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دوره آموزشی کارکنان ستاد و انتشار کلیپ‌های صدثانیه‌ای با موضوع نماز از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز بود.

وی به برگزاری اولین جلسه مجمع خیرین مسجدساز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان اشاره کرد و گفت: حضور در دستگاه‌های اجرایی استان توسط کارشناسان ستاد، جلسه هم‌اندیشی با ائمه جماعات، جلسه هماهنگی نماز ظهر عاشورا، برگزاری جلسه کارگروه‌های مشورتی ستاد و برگزاری جلسه شورای ستاد اقامه نماز منطقه ۵ کشور به دبیری استان همدان از دیگر برنامه‌ها طی ۶ ماهه گذشته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان به اجرای طرح همدلی و مواسات در دو مرحله اشاره کرد و گفت: در این طرح ۶۰ میلیون تومان با همکاری برخی کانون‌های مساجد جمع‌آوری شد و در دو بخش لوازم‌التحریر  برای دانش‌آموزان و بسته معیشتی  به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول