اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

30درصد ترافیک پست جمهوری اسلامی خریدهای اینترنتی است

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 30 درصد مرسولات این شرکت خریدهای اینترنتی است، گفت: میزان قابل توجهی از فعالیت‌های دستگاه اجرایی توسط این شرکت به نیابت از آنها انجام می‌شود که در زمینه صرفه جویی وقت و هزینه، موضوعی قابل توجه به شمار می آید.

30درصد ترافیک  پست جمهوری اسلامی خریدهای اینترنتی است

رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان این که ارتقاء شبکه فیزیکی و مجازی از اولویت‌های شرکت ملی پست است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال جهش تولید در دستور کار داریم، ساماندهی بخش مرسوله ها، امانات و بسته های درون شهری و برون شهری در سطح کشور است که این شرکت بتواند بنا به وظیفه ذاتی خودش بر همه مراحل حمل و نقل و رهسپاری آنان در داخل و خارج کشور نظارت داشته باشد. البته باید بگویم این طرح ساماندهی به معنی دخالت در امور نقل و انتقالات نیست بلکه بیشتر برای ساماندهی و نظارت بر فعالیت آنها محسوب می‌شود.

* رهسپاری بسته‌ها و امانات به خارج از کشور باید  با نظارت شرکت ملی پست انجام شود

وی افزود: درحال حاضر طبق قانون، نظارت مناسبی صورت نمی گیرد، از آنجا که بسیاری از رهسپاری بسته‌ها و امانات به خارج از کشور توسط شرکت‌های خصوصی و باربری‌ها انجام می‌شود، باید این روند در آینده‌ای نزدیک با نظارت شرکت ملی پست انجام می‌شود تا به ارز آوری کشور کمک کند و بر اساس قانون ساماندهی دقیقی صورت پذیرد.

* امور فیزیکی بسیاری از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت ملی پست به صورت نیابتی انجام می شود

سبحانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد از مرسولات شرکت ملی پست از طریق خریدهای اینترنتی انجام می‌شود که این اتفاق باید برای الکترونیکی شدن بیشتر فعالیت‌های اداری و حتی خصوصی، گسترش پیدا کند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که امور فیزیکی بسیاری از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت ملی پست به صورت نیابتی انجام می شود و دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا هم به کاهش فساد اداری کمک شود، هم در وقت و هزینه مردم صرفه جویی صورت گیرد و علاوه بر اینها از گسترش ویروس کرونا نیز جلوگیری صورت پذیرد.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول