اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مصر با واکسن کرونا روسیه واکسینه می‌شود

روسیه در یک توافق جدید با مصر تصمیم دارد، جمعیت این کشور را با واکسن کرونای خود واکسینه کند.

مصر با واکسن کرونا روسیه واکسینه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روسیه به توافق با کشور مصر برای تأمین ۲۵ میلیون دوز از واکسن کرونا ویروس Sputnik V برای این کشور دست یافته است.

به گزارش رویترز، مسکو می‌خواهد نقش جهانی در مبارزه با بیماری همه گیر را داشته باشد.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و صندوق ثروت حاکمیت این کشور روز چهارشنبه گفتند: توافق شده که دوزهای واکسن را از طریق فارکو، که آن را به عنوان یکی از گروه‌های دارویی پیشرو کشور معرفی می‌کنند، به مصر برسانند.

کریل دیمیتریف، مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در بیانیه‌ای گفت: توافق نامه بین RDIF و Pharco به مصر کمک می‌کند تا یک واکسن کارآمد و ایمن، برای تقریباً 25 درصد از جمعیت خود را مهیا کند.

دبیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه  افزود: این توافق به دنبال توافق‌های قبلی با مکزیک برای تأمین ۳۲ میلیون دوز، با برزیل تا ۵۰ میلیون دوز،  هند با ۱۰۰ میلیون دوز و همچنین ازبکستان و نپال صورت گرفته است.

روسیه در ۱۱ آگوست نخستین واکسن جهان را علیه کرونا ویروس جدید ثبت کرد؛ این واکسن که «Sputnik V» نامیده می‌شود، توسط مرکز ملی تحقیقات اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا تولید شده و آزمایشات بالینی آن با موفقیت در ژوئن-ژوئیه انجام شد.


انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول