اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رشد ظرفیت ترانزیت غلات‌ در بندر شهید بهشتی/افزایش سهم بندر چابهار در تأمین کالاهای اساسی

معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار و پروژه تعمیرات انبارهای بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

رشد ظرفیت ترانزیت غلات‌ در بندر شهید بهشتی/افزایش سهم بندر چابهار در تأمین کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،‌ محمد راستاد از پروژه احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار و پروژه تعمیرات انبارهای بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

در سفر ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیأت عامل این سازمان به بندر چابهار، محل احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزارتنی این بندر مورد بازدید قرار گرفت. 

احداث این سیلو در بندر شهید بهشتی، بخشی از طرح توسعه این بندر است و ۳۰ ماه به طول خواهد انجامید، بر این اساس برآورد اعتبار اولیه این پروژه حدود ۲۰ میلیون دلار است. 

افزایش ظرفیت پذیرش، نگهداری و انبارش کالاهای فله‌ای و اساسی، افزایش ظرفیت پذیرش و پهلودهی کشتی‌ها به منظور افزایش سهم بندر چابهار در تأمین کالاهای اساسی کشور و افزایش ظرفیت ترانزیت غلات به کشورهای حوزه CIS، از جمله مزایای احداث این سیلو به شمار می‌رود.

این سیلو در فضایی به مساحت ۳.۵ هکتار احداث خواهد شد و احداث آن برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

* بازدید از پروژه تعمیرات انبارهای بندر شهید بهشتی

راستاد همچنین از پروژه تعمیرات اساسی سه باب انبار در بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

اعتبار پیش‌بینی شده برای تعمیرات اساسی این انبارها ۵۴۰ هزار میلیون ریال است و اتمام این پروژه اهدافی را چون جلوگیری از خسارت و آسیب به کالا‌ها، ارتقای توان انبارش کالا و پذیرش کشتی، ارتقای کیفیت فرآیند انبارداری و خدمات دهی به صاحبان کالا و رعایت ایمنی و اصول زیست محیطی در نگهداری کالا را محقق می‌کند.

این پروژه که از ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و شهریور ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول