اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به برکت فرهنگ دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی شامل خانه محروم، قنوات، کانال‌کشی، تأمین آب کشاورزی و شرب، بند خاکی، تکمیل مدرسه و مرمت مساجد هستند به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای اراک اظهار کرد: دفاع مقدس یک تجربه موفق در چهل سال انقلاب اسلامی است و نسلی را تربیت کرد که در طول این چهل سال افتخارآفرینی‌های گسترده‌ای انجام داده و قله‌های بلند حماسه را فتح کرده است.

وی افزود: تمام صفت‌های خوب و ارزش‌های الهی همچون ایثار، ازخودگذشتگی، مجاهدت و برادری در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید و لحظه به لحظه دفاع مقدس خیرات و برکات فراوان است که توسط رزمندگان جاری شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: شکوفایی استعدادها و عملیاتی کردن توانمندی‌های نهفته رزمندگان از مهمترین برکات دفاع مقدس است و بسیاری از جوانان محدودیت‌های دفاع مقدس را وقتی دیدند لذا همت‌ها و اراده‌های خود را به‌کارگیری کردند و حماسه‌های عظیمی خلق کردند.

کریمی ادامه داد: امروز قرارگاه خاتم‌الانبیاء در امر سازندگی و انجام پروژه‌های کلان در کشور پیشتاز است و پایه و بنیاد قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دفاع مقدس شکل گرفته و امروز می‌بینیم علیرغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را به قرارگاه سازندگی تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: ایمان به قدرت و نصرت الهی و اعتماد به جوانان انقلابی از مهمترین درس‌های دفاع مقدس برای شرایط امروز است که اگر به خوبی محقق شود قطعاً شکوفایی‌های بزرگی رقم خواهد زد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز فرهنگ غرب که در فضای مجازی تاخت و تاز می‌کند بی‌هویتی و ناکارآمدی خود را به‌وضوح نشان داده و فرهنگ غرب در برابر فرهنگ دفاع مقدس و تفکر انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارد و این موضوع به‌وضوح در دوران کرونا به اثبات رسیده است.

کریمی گفت: دشمن با ابزار فضای مجازی به دنبال ارائه خوراک مسموم به جوانان است و لذا جوانان بیشتر باید نسبت به توطئه‌های دشمن حساس باشند و البته قطعاً دشمنان با اقدامات خود به جایی نخواهند رسید.

وی تأکید کرد: امروز حفظ ارزش‌های اخلاقی و ترویج آنها در جامعه یک ضرورت است چراکه دشمنان با هر ابزار و شیوه‌ای به دنبال از بین بردن آنها هستند و می‌طلبد با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تلاش‌های دشمنان عمل کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هر اندازه به نسخه شفابخش دفاع مقدس اعتماد کردیم شکوفایی‌هایی حاصل شده و هر اندازه بی‌اهمیت بودیم باعث عقب‌ماندگی‌ها شده است و امروز جبران عقب‌ماندگی‌های کشور نیازمند عزم و اراده جهادی دارد.

کریمی اظهار داشت: عقب‌ماندگی‌های کشور به دلیل تعریف غلط از توسعه و پیشرفت است چراکه اگر با همان تفکر دفاع مقدس حرکت می‌کردیم قطعاً امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

وی افزود: امروز توجه به روستاها و نقاط محروم یکی از اولویت‌های مهم سپاه است و اینکه در مقطعی جوانان از روستا به سمت شهرها هدایت شدند یک کار اشتباه بود و امروز باید به سمت ریل‌گذاری برای ماندگاری در روستاها و ایجاد انگیزه حرکت کنیم.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: حرکت به سمت تمدن اسلامی باید همراه با جهش و آن هم با محوریت جوانان انجام شود که اگر همت‌ها و اراده‌ها به‌درستی به‌کارگیری شوند قطعاً تحقق تمدن اسلامی سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

کریمی ادامه داد: امروز به برکت فرهنگ دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۲۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی شامل خانه محروم، قنوات، کانال‌کشی، تأمین آب کشاورزی و شرب، بند خاکی، تکمیل مدرسه و مرمت مساجد هستند به بهره‌برداری می‌رسد که هدیه شهدا به مردم شریف استان مرکزی هستند.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی امروز با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و بسیج کنندگی خود مردم امروز برای انجام هرگونه اقدامات محرومیت‌زدایی اعلام آمادگی می‌کند و به هر اندازه که ادارات مرتبط مشارکت داشته باشند بسیج سازندگی هم می‌تواند از مرکز خدمات بیشتر برای استان بیاورد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: خدمات بسیج سازندگی و اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه بر پایه خدمت بی‌منت به مردم است و امروز هرچقدر برای ملت شریف ایران و خصوصاً ولی‌نعمتان روستایی کار کنیم کم است.

کریمی اظهار داشت: بسیج سازندگی بر اساس باورهای دینی و اعتقادی خود جهادگونه کارها را پیش می‌برد و این درس بزرگ دفاع مقدس است که بسیجیان جهادگر در این امر پیشتاز هستند.

وی گفت: دفاع مقدس یک الگوی مردمی و کارآمد است که هرکس به اندازه توان خود نقش‌آفرینی می‌کند و امروز باید از این الگوی مردمی بیشتر استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: افتتاح پروژه انتقال آب کشاورزی روستاهای میقان و جیریا و افتتاح منازل محرومین در روستاهای استان از جمله روستای وزیرآباد از مهمترین پروژه‌هایی بود که امروز با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله به بهره‌برداری رسید.

امید محترمی بیان کرد: بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار نفر جهادگر سازمان‌دهی شده‌اند که یک سرمایه ارزشمند برای استان محسوب می‌شوند که منطقه محور و تخصص محور مشغول به خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم هستند.

وی افزود: امروز با آموزش‌های تخصصی که برای گروه جهادی در نظر گرفته شده خوشبختانه در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی، تولیدی جهادگران جوان مشتاق فعالیت هستند و این به برکت تفکر بسیج و دفاع مقدس است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۱۴۰ پروژه آبرسانی کشاورزی در سال ۹۹ در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار دارد که تاکنون ۶۰ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و باقی پروژه‌ها نیز در دست اقدام هستند.

محترمی ادامه داد: ۵۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم محور و مسجد محور امروز در بسیج سازندگی سازمان‌دهی شده که به فضل الهی و با همت جوانان به دنبال ایجاد اشتغال یک هزار نفری در سال ۹۹ هستیم.

انتهای پیام/خبرنگار: حمیدرضا جلالی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول