اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«روز سکوت» در قرقیزستان؛ سوت پایان تبلیغات برای انتخابات پارلمانی

رقابت‌ انتخاباتی نامزدهای انتخابات پارلمانی شب گذشته به پایان رسید و امروز در روز سکوت، رأی دهندگان می‌توانند بار دیگر برنامه کاندیدها را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم بگیرند.

«روز سکوت» در قرقیزستان؛ سوت پایان تبلیغات برای انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رقابت‌ انتخاباتی نامزدهای انتخابات پارلمانی شب گذشته به پایان رسید و امروز در روز سکوت، رای دهندگان می‌توانند بار دیگر برنامه کاندیدها را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است که امروز احزاب سیاسی مجاز به تبلیغات انتخاباتی نیستند و همچنین رسانه‌ها و نشریات آنلاین معتبر هم اجازه پخش  تبلیغات انتخاباتی  ندارند.

یاد آوری می‌شود که انتخابات نمایندگان پارلمانی فردا، 4 اکتبر سال 2020 برگزار می‌شود.

در مجموع 16 حزب «آتا-مکن»، «بیر-بول»، «بیریمدیک»، «زمانداش»، «قرقیزستان»، «مکینیم قرقیزستان»، «مکینیم انتیماغی»، «مکنچیل»، «اوردو»، «حزب جانبازان جنگ در افغانستان و شرکت کنندگان درگیری های نظامی مناطق» ، «ریسپوبلیکا» ، «رفورما»، «سوسیال دموکرات‌ها»، «چون کازات»، «ایمان نورو» و «بوتون قرقیزستان» در انتخابات شرکت می‌کنند.

تعداد رای دهندگان کشور۳ میلیون و۵۲۳ هزار و۵۵۴ شهروند می‌باشد که در شهر بیشکک 497 هزار و 692،  شهر اوش  179 هزار و 972، منطقه باتکن  284 هزار و 265، منطقه جلال آباد  643 هزار و 774،  منطقه نارین  176 هزار و 202، منطقه اوش  682 هزار و 603، منطقه تالاس  149 هزار و 11، منطقه چوی  586 هزار و 664 و منطقه ایسیک کول 290 هزار و 769 نفر را شامل می‌شوند.
 و همچنین از طریق وزارت امور خارجه قرقیزستان، در خارج از کشور 32 هزار و 602 نفر رای خواهند داد.

در مجموع در انتخابات نمایندگان 2 هزار و 474 مرکز رای دهی  فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول