اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه: جمهوری آذربایجان در دام ترکیه نیفتد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با هشدار به دخالت ترکیه در جنگ قره‌باغ کوهستانی، خواستار آتش‌بس و گفت‌و‌گو میان طرفین درگیر شد.

سوریه: جمهوری آذربایجان در دام ترکیه نیفتد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه خواستار حل و فصل سیاسی بحران در قره‌باغ کوهستانی شد و در خصوص حضور ترکیه در این بحران به جمهوری آذربایجان هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک منبع رسمی در وزارت خارجه این کشور، گفت: «سوریه به دولت آذربایجان هشدار می‌دهد که آگاه باشد و در دام برنامه‌های ترکیه نیفتد و پیشنهاد ارمنستان برای آتش‌بس و گفت‌و‌گو و خل اختلافات را بپذیرد.»

او همچنین گفت که دولت سوریه در خصوص دخالت‌ ترکیه در درگیری ارمنستان و آذربایجان هشدار می‌دهد و این اقدام ترکیه را در راستای وخیم‌تر کردن اوضاع می‌داند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حضور و حمایت ترکیه از باکو همچون دیگر اقدامات این کشور در دیگر نقاط جهان و در راستای «بحران‌آفرینی» و «شعله‌ورتر کردن آتش فتنه» است.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول