اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جریمه ۷۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه ۷۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

جریمه ۷۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی ظهر امروز به خبرنگاران گفت: به‌منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون، در حدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب بیش از ۶۳۰ گشت مشترک با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گرفته، دو هزار و ۷۸۵ مورد تخلف کشف شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در ۶ ماه گذشته و طی بازرسی‌های انجام شده، دو هزار و ۳۵۳ فقره پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور، عرضه کالای قاچاق و ... به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال ثبت و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت، یک هزار و ۵۷۳ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام و توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول