اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

معتادین فراموش شده در روزهای کرونایی

در روزهای کرونایی که تقریباً همه هنجارهای مردم تغییر پیدا کرده موضوع معتادین یکی از معدود مواردی است که هیچ تغییری نکرده و گویی به دست فراموشی سپرده شده است.

معتادین فراموش شده در روزهای کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، در روزهایی که ویروس کرونا بیشتر از هر موضوع دیگری در قرن‌های اخیر زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده و گرفتاری‌های متعددی را برای مردم رقم زده، گویی موضوع معتادین به فراموشی سپرده شده است.

امکان ندارد از کوچه و خیابانهای شهر یک هزار شهید، شهر دوکوهه، کرخه و دز عبور کنی، اما چشمت به معتادین در گوشه و کنار خیابان نیافتد.

در روزهای کرونایی که هرکسی مستقیم  یا غیرمستقیم مشغول دست و پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس است، وضعیت برای معتادین و بخصوص معتادین متجاهر که دستشان به هیج جایی بند نیست، متفاوت است.

شهر اندیمشک بواسطه موقعیت خاص جغرافیایی‌اش روزانه شاهد جمعیت شناور (مسافر) زیادی است که این امر مزید بر علت شده و شرایط را برای تکدی‌گری معتادین متجاهر مساعدتر می‌کند.

موضوع اصلی عدم برگشت معتادین به چرخه مصرف است

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده نیروی انتظامی اندیمشک، در خصوص این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای برخورد و جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان را داریم.

 

 

وی افزود: تاکنون در طرح‌های متعدد و مختلف معتادین متجاهر از طرف نیروی انتظامی با همکاری دیگر ارگانهای مربوطه جمع‌آوری شده، اما متاسفانه حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که باعث شده، تا پس از مدت کوتاهی این افراد در سطح شهر پراکنده شوند و به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: موضوع اصلی برنامه‌ریزی برای عدم برگشت این افراد به چرخه مصرف مواد مخدر است که پس از دوران بازپروری باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

شهبازی، با اشاره به کمک خیرین افزود: این افراد در حال حاضر جزیی از جامعه ما هستند و علاوه برنهاد‌های مسؤول هرکسی به اندازه‌ که در توان دارد باید به رفع این معضل کمک کند.

 

معتادان متجاهر جلوه‌ نامناسب دراندیمشک ایجاده کرده‌ است

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک نیز در خصوص معتادین متجاهر افزود: شهرستان اندیمشک با وجود جاده ترانزیتی مهم، یکی از شهرهایی است که بیشترین ورودی و خروجی را به استان خوزستان دارد.

 وی گفت: معضل معتادان متهاجر دراندیمشک مشکلات متعددی ایجاده کرده‌ و با ساختن جلوه‌ای نامناسب در سطح اندیمشک، باعث دغدغه‌مندی بسیاری از شهروندان شده است.

 

خسارت ۲ میلیاردی معتادان به اندیمشک

رضا شریفی‌فر شهردار اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: معتادان چهره شهر اندیمشک را مخدوش کرده‌اند، و این وضعیت نامناسب، نارضایتی مردم به همراه داشته است.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته معتادان بیش از دو میلیارد به اماکن عمومی و پارک‌های اندیمشک خسارت وارد کرده‌اند.

 وی افزود: چندین بار جمع‌آوری این معتادان توسط شهرداری صورت گرفته است اما به دلیل نبود برنامه در خصوص بهبود، اسکان و نگهداری آنها، دوباره آزادسازی شدند.


به‌دلیل شیوع کرونا نگهداری افراد کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز منع شده است

فرحناز بیروم‌وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک، گفت: این شهرستان دارای یک مرکز گذری کاهش آسیب dic و ۲ مرکز سرپناه شبانه مردانه و زنانه است.

وی افزود: این مرکز dic دارای ۴۷۰ پرونده است که روزانه ۵۰ نفر به این مراکز مراجعه و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

بیروم‌وند گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نگهداری افراد کارتن‌خواب و متجاهر در مراکز منع شده، در این ایام اداره بهزیستی اندیمشک با ایجاد کانکس‌هایی در سطح شهرستان و با استفاده از مراکز رهگذری آسیب و سرپناه، اقدام به ارائه خدمات به این افراد می‌کند.

وی تصریح کرد: این مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی DIC  اندیمشک، طیف‌های مختلف جامعه که در معرض خطر قرار دارند، از جمله، افراد بی‌خانمان، زنان بی‌سرپرست را هدف خدمات خود قرار داده و پیشگیری از گسترش عفونت‌های خطرناک از جمله هپاتیت، ایدز، سل و درمان معتادان را دنبال می‌کند.

 رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: اقدامات و خدمات مختلفی به  معتادان، متکدیان و افراد کارتن خواب داریم، از جمله خدمات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در جهت سالم‌سازی این افزاد و جامعه داریم.

وی گفت: ما برای جمع‌آوری متکدیان و معتادان هیچ‌گونه مشکلی نداریم، اما با توجه به دستورات وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت پذیرش جدید در مراکز، در صورت پذیرش مرکز مربوطه پلمپ می‌شود، اما می‌توان با اختصاص مکانی خارج از شهر، مرکز بهداشت افراد معتاد را چک و بهزیستی نیز نسبت به ترک و نگهداری آنها اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر در این روزهای کرونایی همانطوری که بسیاری از هنجارها و قوانین تغییر پیدا کرده، باید هرچه سریعتر فکری به حال این طیف از جامعه داشت، چرا که این قشر بیشترین آسیب پذیری را دارند و اگر مسؤولین  برای این موضوع چاره اندیشی نکنند دچار عواقب بدی خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول