اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات دانه‌های روغنی/ ۱۲۰ هکتار از اراضی صفادشت زیر کشت کلزا

مدیر اداره جهاد کشاورزی صفادشت با اشاره به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات دانه‌های روغنی، گفت: ۱۲۰ هکتار از اراضی صفادشت زیر کشت کلزا رفته و پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ تن از این محصول در سال جاری می‌شو‌د.

وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات دانه‌های روغنی/ ۱۲۰ هکتار از اراضی صفادشت زیر کشت کلزا

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، حمید احمدی رئیس اداره جهاد کشاورزی صفادشت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به دانه‌های روغنی، کشت کلزار در دستور کار کارشناسان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی گفت: کشاورزان صفادشت هم در چند سال اخیر کشت کلزار را در این شهر آغاز کرده و سال گذشته ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهر زیر کشت کلزا قرار گرفته بود که امسال تاکنون ۱۲۰ هکتار از اراضی صفادشت زیر کشت کلزا رفته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صفادشت بیان کرد: در سال‌های گذشته میزان تولید کلزا در هر هکتار، نزدیک به ۳ تن بود که این میزان امسال به بیش از ۵ تن افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ تن کلزا می‌شود.

احمدی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا از ۷۰ هزار ریال به ۹۲ هزار ریال کشاورزان نسبت به کاشت این دانه روغنی ترغیب شده‌اند.

انتهای پیام/ش/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول