اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وقف در کلام ائمه جمعه؛ لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر وقف در کهگیلویه و بویراحمد

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در هفته وقف بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کردند.

وقف در کلام ائمه جمعه؛ لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر وقف در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در هفته وقف ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بر  فرهنگ‌سازی بیشتر در این خصوص تاکید کردند.

امام جمعه سی‌سخت با اشاره به اینکه وقف برای تعالی و رشد جامعه است، گفت: واقف از وقفی که انجام می‌دهد پاداش ساری و جاری و ماندگاری می‌برد و تا زمانی که این موقوفه وجود دارد برای واقف ثوابت نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد با تاکید بر اینکه دنیا و آخرت خود را با وقف آباد کنیم، گفت: وقف راهکار و ظرفیت خوبی برای حل مشکلات جامعه است این ظرفیت باید به بالفعل تبدیل شود.

وی وقف یک آجر برای مسجد یا وقف برای کمک به فقراء را سرمایه‌گذاری ارزشمندی دانست و گفت: وقف می‌تواند مشارکتی و دسته‌جمعی باشد اگر عده‌ای دست به دست هم دهند یک وقفی ایجاد کنند سودمند خواهد بود.

امام‌جمعه سی‌سخت با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه وقف گفت: در سطح کشور موقوفات خوبی وجود دارد که اگر آزادسازی شوند می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند.

 وی در پایان خواستار توجه بیشتر اوقاف کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان دنا شد.

حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه باشت هم گفت: وقف آن حسنه و باقیات صالحات است یعنی انسان ولو اینکه دستش از دنیا کوتاه باشد اما ثمره وقف به او می‌رسد بنا براین لازم است فرهنگ وقف ترویج، تبلیغ و گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: خدا رحمت کند قدیمی‌ها را که برای مجالسی مانند عزای سیدالشهداء، برای دست‌گیری از یتیمان و فقرا اموالی مانند خانه و مغازه، درخت و هر چه که داشتند وقف می‌کردند.

وی ادامه داد: با مسئولان اوقاف استان اصفهان که در ارتباط بودم زمینه‌های زیادی برای وقف در این استان وجود داشت اما در کهگیلویه و بویراحمد این چنین نیست که بخشی به جهت بنیه ضعیف مالی مردم و بخشی هم به ضعف تبلیغات در زمینه وقف باز می‌گردد.

وی خواستار تبلیغ بیشتر وقف شد و گفت: در این زمینه تبلیغ بیشتری صورت گیرد تا کسانی که موقوف‌علیه هستند بتوانند از ثمرات وقف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول