اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت بسته حمایتی برای شناورداران تدارک ببیند/ گرانی؛ 11 شناور از 34 شناور را از دور خارج کرد

مدیرعامل اتحادیه شناورداران بندرعباس گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که به منظور حفظ خدمات مطلوب در مسیر بندرعباس - قشم و بندرعباس - هرمز بسته حمایتی ویژه برای شناورداران در نظر بگیرند.

دولت بسته حمایتی برای شناورداران تدارک ببیند/ گرانی؛ 11 شناور از 34 شناور را از دور خارج کرد

اسماعیل اصلاحی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: از سال 90 تاکنون جابجایی مسافر در مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز با حذف قایق‌های غیر ایمن به شناورهای استاندارد و مسافری سپرده شد که بحمدالله تا به امروز این مسؤولیت با جدیت و دقت و با رعایت دستورالعمل‌های سازمان بنادر و دریانوردی و بدون حتی یک مورد خطای منجر به فوت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 3 میلیون سفر به جزایر قشم و هرمز از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است و این مسؤولیت  مهم ملی بر دوش شناوردارانی است که در این مسیر در حال ارائه خدمات هستند.

مدیرعامل اتحادیه شناورداران بندرعباس خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر با افزایش قیمت ارز، هزینه نگهداری و تعمیرات شناورها بشدت و به شکل سرسام آوری افزایش یافته است به طوری که تعویض روغن و فیلترهای هر شناور در هر بار بیش از 8 تا 10 برابر شده است و اگر شناوری دچار ایراد فنی شود، عملا بدلیل گرانی قطعات، توان تأمین هزینه آن برای شناورداران وجود نداشته و شناور زمین‌گیر می‌شود.

دولت و مجلس فکری کنند

اصلاحی با اشاره به ضرورت در نظرگرفتن راه چاره‌ای برای وضعیت این صنف که در کشور نیز مورد مشابهی ندارد، عنوان داشت: دولت و مجلس با همفکری و همراهی با یکدیگر نسبت به چاره‌اندیشی برای این معضل اقدام کنند چون هر روزه یکی از شناورها بدلیل هزینه‌های بسیار بالا از دور خارج می‌شود.

هر موتور هر شناور را 4 میلیارد می‌خرند اما شناور را هیچ...

وی گفت: ارزش هر شناور مسافری بدلیل کاربری مسافری آن و معضلات حاکم بر این بخش بشدت کاهش یافته ولی هر موتور شناورهای مسافری را در خارج از کشور تا 4 میلیارد تومان خریداری می‌کنند و همکاران ما به تدریج به سمت اوراق کردن شناورهای خود و فروش موتورهای شناورها برای جبران خسارت‌هایشان هستند.

11 شناور ما از دور خارج شده است

مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس تأکید کرد: ما در سال‌های اخیر به 34 شناور فعال در این مسیر رسیده بودیم اما در ماه‌های اخیر 11 شناور ما بدلیل مشکلات اقتصادی از دور خارج شده‌اند و بیم آن داریم که در روزهای آتی نیز شاهد افزایش شمار بیشتری از شناورهای زمین‌گیر باشیم.

تداوم وضعیت فعلی سبب بازگشت قایق‌ها خواهد شد

اصلاحی هشدار داد: اگر وضع کنونی بدون تدبیری از سوی نمایندگان و استانداری هرمزگان پیش برود، این شناورها یکی پس از دیگر زمین‌گیر می‌شوند و روزی خواهد آمد که دوباره تردد در مسیر جزایر به قایق‌ها سپرده شود و آن وضعیت ناایمن گذشته دوباره بازگردد.

به گزارش فارس، شناورداران بندرعباس پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مسافری را نیز داده‌اند اما افزایش قیمت بلیت عملا راهکار قطعی برای حل مشکل آنان نیست و دولت و مجلس باید در کاری دقیق و کارشناسی، راه چاره‌ای پیش روی این صنف قرار دهند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول